آسترازنکا: واکسن کرونای ما بین ۷۰ تا ۹۰ درصد اثربخشی دارد

واکسن کرونا آسترازنکاکاشان فردا – شرکت بریتانیایی‌سوئدی آسترازنکا (AstraZeneca) اعلام کرد: واکسن ضد کرونای این شرکت می‌تواند تا ۹۰ درصد کارساز باشد.

به گزارش رادیو فرانسه دانشگاه آکسفورد دوشنبه ٢۳ نوامبر/ ۳ آذر، اعلام کرد: نتایج مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن تولیدی اکون دانسگاه که با همکاری شرکت داروسازی آسترزنکا تولید شده، نشان می‌دهد که این واکسن بطور متوسط تا ۷٠ درصد دارای اثربخشی بوده و می‌تواند از ابتلا به کووید ۱۹ جلوگیری کند و در صورت افزایش دُز واکسن، می‌تواند تا ۹٠ درصد موثر باشد.

بیشتر بخوانیم:
+ یونیسف ۲ میلیارد دوز واکسن کرونا به کشورهای فقیر ارسال می‌کند

بر أساس این گزارش، نتایج نخست آزمایش‌های بالینی نشان می‌دهد این واکسن دارای محافظت ۷٠ درصدی است اما به گفته محققان با تغییر نحوه تزریق واکسن و میزان آن، در دو نوبت، به نحوی که در نوبت اول با دُز کمتر و در نوبت دوم با تزریق میزان بیشتری از واکسن می‌توان کارایی آن را از ۷٠ درصد به ۹٠ درصد افزایش داد.

طی هفته‌های اخیر، دو شرکت داروسازی معتبر جهان، «فایزر» و «مدرنا» از به نتیجه رسیدن آزمایش‌های بالینی برای تولید واکسن کرونا خبر داده بودند.

گزارش‌های مربوط به امکان تولید واکسن مقابله با ویروس کرونا، تنها ده ماه پس از اعلام همه‌گیری این ویروس در جهان منتشر می‌شود، در حالی‌که، پیش از این، برای تولید و تهیه واکسن جدید به دست‌کم ده سال زمان نیاز بود.

واکسن تولید مشترک آکسفورد و آسترازنکا، به گفته تولیدکنندگان آن، نیاز به شرایط نگهداری و توزیع ساده‌تر داشته، به راحتی به تمام نقاط دنیا قابل حمل است و بهای آن نیز ارزان‌تر است.

بر أساس اعلام آکسفورد / آسترازنکا، میزان اثربخشی ۷٠ درصدی واکسن تولید مشترک آنان، نتیجه اولیه آزمایش‌های بالینی بوده است که در سطحی گسترده در بریتانیا و برزیل انجام شده است. این آزمایشات بر روی ٢۳ هزار نفر انجام شده است.

آسترازنکا گفته است به سرعت در حال افزایش ظرفیت تولیدی‌اش تا در سال ۲۰۲۱ تا ۳ میلیارد دوز از این واکسن را عرضه کند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.