بیش از ۳۶۰۰ کیلوگرم مواد پرتئینی فاسد در کاشان معدوم شد

مواد پروتئینی تاریخ مصرف گذشتهکاشان فردا – رئیس شبکه دامپزشکی کاشان از کشف، توقیف و معدوم سازی افزون بر ۳۶۵۰ کیلوگرم مواد خام دامی فاسد در این شهرستان خبر داد.

دکتر عباس شاهمیرزایی بیان کرد: در راستای نظارت بر بهداشت مواد غذایی دامی، حین بازرسی و نظارت کارشناسان بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی این شهرستان، طی ۸ ماه گذشته میزان ۳ هزار ۶۵۰ کیلوگرم انواع گوشت ماهی و گوشت قرمز تازه و منجمد از این مراکز جمع‌آوری و با دستور مقام قضایی معدوم‌سازی شده است.

بیشتر بخوانیم:
+ ۶ مغازه قصابی غیر بهداشتی  در کاشان مهروموم شد

وی وسعت شهرستان و تعدد مراکز عرضه و فروش فرآورده‌های خام دامی را یادآور شد و اظهار داشت: مشاهده متعدد تخلفات عرضه محصولات بدون هویت، انقضا تاریخ مصرف و فساد می‌تواند ناشی از همه‌گیری و بروز بیماری کرونا و متعاقبا کاهش خرید عموم باشد.

رئیس شبکه دامپزشکی کاشان تصریح کرد: برخی مواد غذایی با توجه به ظاهر و کیفیت مناسب با وجود انقضا تاریخ مصرف، نیاز به آزمایشات اختصاصی دارند که با توجه به نتیجه آزمایش و بررسی‌های کارشناسی و در صورت احراز فساد، با دستور قضایی از چرخه مصرف خارج می‌شود.

دکتر شاهمیری از عموم شهروندان خواست مراتب تخلف در عرضه مواد خام دامی را از طریق شماره ۵۵۵۴۱۸۰۰ یا سامانه ۱۵۱۲ و به شبکه دامپزشکی گزارش کنند تا کارشناسان بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن موضوع را پیگیری کنند.

عرضه این مواد دامی و پروتیئنی اگر در زمانی که هنوز فاسد نشده بود با قیمتی کمتر از قیمت عرض بازار به مشتری ارائه می‌شده، بدون شک هم با استقبال مشتری روبه‌رو شده و هم در زمان خودش مورد استقاده قرار می‌گرفت و از این طریق اگرچه فروشنده سود زیادی نمی‌کرد، اما زیان فراوان معدوم‌سازی این همه مواد ارزشمند پروتئنی را هم در برنداشت، ضمن این‌که به چرخه اقتصادی خانوار و در کل جامعه هم کمک اساسی می‌شد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.