پارک علم و فناوری فرصتی برای رشد کارآفرینی در کاشان

دیدار مسعود خاندای معاون فرمانداری کاشان از پارک علم و فناوری کاشانکاشان فردامعاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری کاشان گفت: ایجاد پارک علم و فناوری در کاشان فرصت مغتنمی برای رشد کارآفرینان است از این رو وظیفه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی و عمومی است که از این طریق به سهم خود از توسعه و رشد نبوغ در عرصه‌های گوناگون حمایت کنند.

مسعود خاندایی در بازدید از پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جشمید کاشانی که به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی انجام شد، بیان کرد: کارآفرینی یکی از مباحث روز دنیا است که در تمامی کشورها دارای اهمیت است و مورد حمایت دولت‌ها قرار دارد چرا که افراد با بهره‌گیری از علم، دانش و تجربه با یک ایده و فکر جدید فرصت‌های شغلی بسیاری برای جامعه ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانیم:
+ پیوند علم و صنعت در حال تحقق است

وی تصریح کرد: شهرستان کاشان نقطه طلایی سرمایه‌گذاری در کشور است، چراکه با قرار‌گرفتن در مرکز ایران و همجواری با سه استان مهم و همچنین شاهراه ترانزیتی می‌تواند محلی برای رشد سرمایه‌گذاری و توسعه خود در سطح ملی و جهانی باشد.

معاون فرمانداری کاشان فعالیت گروه سازنده انیمیشن از دستاوردهای پارک علم و فناوری غیاث‌الدین جمشید کاشانی را مورد حمایت دانست و اظهار داشت: اکنون کاشان با ساخت پویانمایی موفق بنیامین به عنوان قطب نخست پویانمایی در کشور به‌شمار می‌آید.

خاندایی به اهمیت نحوه و کیفیت آموزش در دانشگاه‌ها اشاره و خاطر‌نشان کرد: دانشگاه یکی از مکان‌های بسیار مهم در ایجاد خلاقیت و رشد فکری افراد است و باید با شناخت کافی از نیازهای جامعه امروز، رشته‌هایی متناسب با شغل و آینده‌دار بودن در مسیر اشتغال در دانشگاه قرار دهند.

وی همچنین در خصوص وضعیت اشتغال شهرستان اظهار داشت: کاشان از لحاظ نیروی کار دیپلم و زیردیپلم در آینده نزدیک با کمبود نیرو مواجه می‌شود ولی از نظر نیروی تحصیلکرده، بدلیل عدم تخصصی‌بودن و ازدیاد رشته‌های دانشگاهی و عدم همخوانی با نیازهای شغلی با مشکل مواجه هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری کاشان در پایان بازدید خود از پارک علم و فناوری، با شبکه تلویزیون اینترنتی مانا، نخستین تلویزیون اینترنتی منطقه، مستقر در این پارک دیدار و گفتگو کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.