هنرمندان در کرونا تنها ماندند

فضه ریاضی‌مقذم هنرمند نقاش کاشانیکاشان فردا«فضه ریاضی‌مقدم»، هنرمند کاشانی در گفت‌وگو با کاشان فردا گفت علاقه‌مند است تابلویی را که در ایام کرونا طراحی کرده به کادر درمان تقدیم کند.

ریاضی‌مقدم استفاده‌نکردن از ظرفیت جامعه هنری را یکی از اشتباهات سیاست‌گذاران نهادهای فرهنگی در زمان شیوع کرونا دانست و افزود: کاشان از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است. مسئولان نهادهای فرهنگی می‌توانستند از این ظرفیت برای آموزش شهروندان و همچین موضوعات مربوط به فرهنگ‌سازی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده کنند.

بیشتر بخوانیم:
+ نمایشگاه نقاشی «فضه ریاضی» در کوشک کمال‌الملک

این هنرمند کاشانی که تازگی توانسته کرونا را شکست دهد درباره دوران بیماری خود گفت: باورم نمی‌شد که کرونا بگیرم. اول خواهر یک مقدار حالت خستگی داشت. گمان کردیم سرما خورده است. اما بعد از او من و پدرم به شدت درگیر این بیماری شدیم.

وی درباره این بیماری افزود: هیچ‌وقت گمان نمی‌کردم که کرونا اینقدر بد باشد. این درد را هیچ‌وقت تجربه نکرده بودم؛ از این درد بدتر اینکه هیچ‌کسی نمی‌تواند به بیمار کرونایی نزدیک شود و همین تنهایی خودش انسان را به‌هم می‌ریزد. حالا که یاد آن دردها می‌افتم کرونا را خیلی بیشتر از گذشته جدی می‌گیرم.

این هنرمند کاشانی گفت: هیچ‌کسی به بیمار کرونایی نزدیک نمی‌شود اما در همین شرایط عده‌ای هستند که هر روز در بیمارستان ساعتها به پرستاری از بیماران می‌پردازند. آنها قطعا دوست ندارند که پرستار بیماران کرونایی باشند و فقط وجدان انسانی‌شان آنها را به این کار وا‌ می‌دارد؛ و ما هم باید بر اساس همین وجدان انسانی به فکر آنها باشیم.

ریاضی‌مقدم افزود: همه ما دوست داریم که در کنار هم باشیم. اما چاره‌ای نداریم جز اینکه بپذیریم الان شرایط شب‌نشینی و ایجاد تجمع نیست. من از مردم خواهش می‌کنم رعایت کنند.

وی تصریح کرد: نباید از کرونا ترسید، چرا که این ترس حال آدم را بدتر می‌کند؛ ولی نباید آن را هم دست کم گرفت. ما با امید به رسیدن روزهای خوب باید همه در کنار هم برای نجات جامعه تلاش کنیم.

فضه ریاضی‌مقدم هنرمند قطع نخاع کاشانی است که با کمک دندان نقاشی می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.