مسئولان دو هفته حقوق نگیرند

محمدعلی خرمی مشکانیکاشان فردا – تصاویر برگزاری مراسم‌های باشکوه تشییع جنازه در آرمستان اصلی کاشان، آن هم در شرایطی که بسیاری از کسب و کارها با محدودیت روبه‌رو شده، بسیاری را متعجب کرده است.

اما این نوع رویدادها برای اولین بار نیست که در کاشان با وضعیت قرمز کرونایی رخ می‌دهد، و تا زمانی که منفعت اقتصادی و معیشتی تصمیم‌گیران و مجریان و ناظران این طرح‌ها و محدودیت‌های کرونایی، مانند منفعت توده جامعه تهدید نشود، همین روال ادامه دارد.

پاشنه آشیل طرح‌ها و محدودیت‌هایی که از اول اسفند تاکنون در کشور و به تبع آن شهرستان کاشان اجرا شده، مصونیت عملی مجریان، ناظران و طراحان این طرح‌ها است.

اگر شهروندی از سر سهل‌انگاری‌اش یا یکی از کسبه به خاطر دغدغه معیشت خانواده مجبور به نقض پروتکل‌های ابلاغی شود، دوربین روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصویرش را ضبط و ناظران به او اخطار می‌دهند؛ یا اگر راننده‌ای از قانون ممنوعیت تردد تخطی کند، جریمه می‌شود.

اما چند مسئول تاکنون به دلیل عمل‌نکردن به وظایف خود جریمه شده و یا به مردم معرفی شده‌اند؟

تاکنون چند نهاد به دلیل ایجاد تجمع اخطار گرفته است؟

تا تصمیم‌گیران، ناظران و مجریان این محدودیت‌ها مانند مردم عادی از نظر مالی و معیشتی متضرر نشوند، در جلوگیری از شیوع کرونا به موفقیت نمی‌رسیم.

و الا چه لزومی دارد در شرایطی که زندگی تعداد زیادی از شهروندان با اختلال روبه‌رو شده، درهای آرامستان شهر این‌طور راحت به روی عده‌ای گشوده شود؟

باید روندی اتخاذ شود که در آن اگر کسب و کار مردم جامعه دو هفته تعطیل است، وزیر و وکیل و کارمند و رئیس و مدیر هم حقوق نگیرند تا مشکلات شهروندان را با پوست و گوشت خود حس کنند و اهتمام بیشتری به رعایت و اجرای پروتکل‌ها داشته باشند.

باید همین‌طور که مردم به دلیل اجرانکردن پروتکل جریمه می‌شوند، مسئولان ادارات و زیرمجموعه‌های آنها هم به دلیل سهل‌انگاری در عمل به وظایف و عدم نظارت بر اجرای مصوبات جریمه و یا حتی برکنار شوند.

در چنین شرایطی است که با اجرای محدودیت‌های کرونایی می‌توان به نتیجه امیدوار باشیم.
محمدعلی خرمی – مشکات آنلاین

از این نویسنده:
+ در نقد وزیر کاشانی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.