تاکنون ۱۵۱ بیمار مبتلا به ایدز در کاشان شناسایی شده‌است

ایدزکاشان فردا – جانشین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تاکنون ۱۵۱ بیمار مبتلا به ایدز در کاشان شناسایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری خبری اهل کاشانم، دکتر مهدی دلاوری با اشاره به نامگذاری ۱۱ تا ۱۷ آذرماه به عنوان هفته اطلاع‌رسانی ایدز گفت: با توجه به شرایط جهان به خاطر همه‌گیری اپیدمی کووید-۱۹ و تاثیر آن بر زندگی مردم شعار روز جهانی ایدز “همبستگی جهانی، مسئولیت مشترک” می‌باشد.

بیشتر بخوانیم:
+  ۱۴۸  بیمار مبتلا به ایدز در کاشان وجود دارد

وی با اشاره به این‌که در جهان ۳۸ میلیون نفر آلوده به بیماری ایدز هستند و  ۱/۷ میلیون نفر از ابتلا خود به بیماری ایدز آگاه نیستند، اظهار داشت: در شرایطی که جهان درگیر بیماری کووید۱۹ می‌باشد و زندگی مردم را تحت تاثیر خود قرار داده ضروری است از توجه به این بیماری و راه‌های حذف انگ و تبعیض در بیماری ایدز غافل نشویم.

دکتر دلاوری تصریح کرد: در ایران کل موارد ثبت‌شده بیماری ایدز ۴۰ هزار و ۵۷۳ نفر بوده که ۸۲ درصد آن‌ها را مردان و ۱۸درصد را زنان تشکیل می‌دهند و تا کنون  ۱۸ هزار و ۹۳۸ نفر از آن‌ها فوت شده‌اند.

وی اظهار داشت: در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکنون ۱۵۱ نفر بیمار مبتلا شناسایی‌شده که ۳۲ نفر از آن‌ها تاکنون فوت کرده‌اند.

دکتر دلاوری یادآور شد: همچنین در حوزه تحت پوشش دانشگاه، ۶۸ درصد افراد آلوده از طریق تزریق مشترک در مصرف‌کنندگان مواد، ۱۶ درصد از راه جنسی و ۱۶ درصد هم از راه ناشناخته به این بیماری مبتلا شده‌اند که ۸۶ درصد موارد را مردان و ۱۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: مرکز مشاوره بیماری ایدز در مرکز خدمات جامع سلامت گلابچی با شماره تلفن ۵۵۴۶۳۳۴۴ همه روزه به جز ایام تعطیل آماده انجام خدمات مشاوره، آزمایش و درمان رایگان با حفظ محرمانگی به افراد دارای رفتار پرخطر می‌باشد و انتظار می‌رود با مراجعه به موقع افراد دارای رفتار پرخطر و شروع به موقع درمان از پیشرفت بیماری و سرایت به دیگران جلوگیری شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.