خطر در دو وضعیت قرمز و نارنجی بالاست

دکتر سید علیرضا مروجی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشانکاشان فردا – رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در واکنش به خبر منتشر‌شده در رسانه درباره تغییر وضعیت این شهرستان از قرمز به نارنجی به خبرنگار کاشان فردا گفت: هنوز این موضوع اعلام نشده و اگر قرار باشد کاشان به وضعیت نارنجی درآید، طبیعتا باید روز دوشنبه اعلام شود؛ چرا که تغییر وضعیت‌ها در روزهای دوشنبه اعلام می‌شود؛ البته احتمال اعلام این موضوع در روز شنبه هم وجود دارد.

دکتر سیدعلیرضا مروجی اعلام کرد : شرایط قرمز و نارنجی طبق شاخص خطر در یک سطح هستند و در هردو شاخص خطر بالاست؛ اما در وضعیت نارنجی شیب افزایشی بیماری، همانند وضعیت قرمز نیست. کاهش تدریجی بستری‌ها دلیل تغییر شرایط از قرمز به نارنجی است و این به معنای عادی شدن شرایط نیست.

دکتر مروجی تصریح کرد: این تغییر رنگ‌ها نباید باعث اطمینان خاطر جامعه شود. نباید اجازه دهیم این همه زحمت از بین برود. راه درازی در پیش داریم و مردم و مسئولان و کسبه و اصناف همه باید کمک کنند. کم‌شدن شیب ابتلا ثمره همکاری مردم و نهادهای نظارتی بود و ما نباید این دستآورد را با بی‌مبالاتی از دست بدهیم. دقیقا مانند این است که ما در رقابت با یک حریف قدرتمند، یک گل زده باشیم. اما این گل به معنای پیروزی نیست و اگر کوچک‌ترین بی‌احتیاطی و اهمالی انجام شود دوباره شکست می‌خوریم و تجربه از دست رفتن دستآوردها، مانند موج اول کرونا تکرار می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان اعلام کرد: تعداد بیماران بدحال در این موج از بیماری بالا است. ۳۰ درصد بیماران بستری‌شده در بخش مراقبت‌های ویژه هستند، درحالی که در اسفندماه ۱۰ درصد بیماران در این وضعیت بودند و این یک زنگ هشدار است که بیشتر مراقب باشیم.

وی گفت: قرار بود همه ادارات گزارش عملکر هفتگی خود را در این ایام به مرکز بهداشت ارائه کنند. در این مدت متاسفانه به جز خود مراکز بهداشت از بقیه‌ی دستگاه‌ها گزارشی نداشتیم. انتظار می‌رود ادارات و نهادها هر هفته طبق مصوبه گزارش عملکرد خود را ارائه کنند.

دکتر مروجی توصیه کرد: زنان و مادران منازل را به پایگاه سلامت تبدیل کنند. همراهی و همکاری زنان با کادر درمان کمک زیادی را به کنترل این بیماری می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.