پیام تبریک رئیس دانشگاه پزشکی کاشان به مناسبت روز جهانی داوطلب

دکتر سید علرضا مروجی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشانکاشان فردا – رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در پیامی چهاردهم آذرماه روز جهانی داوطلب را به داوطلبان سلامت و فعالان این عرصه تبریک گفت.

به گزارش وب دا، در  پیام دکتر سید علیرضا مروجی آمده است: «فعالیت‌های داوطلبانه چشم‌انداز مشخصی از مشارکت مردمی به‌منظور حفظ و ارتقای سلامت و زندگی سالم است. مشارکت؛ همکاری فکری، عاطفی و فیزیکی اشخاص است که آنان را در سازندگی و ارتقاء توسعه جامعه سهیم می‌کند. جامعه سعادتمند جامعه‌ای است که هر فردی تصویر اهداف خود را در آینه تحقق اهداف اجتماع ببیند.

از جمله حقوق فردی، سیاسی و اجتماعی افراد جامعه، مشارکت و همکاری در توسعه کشور می‌باشد و بر همین اساس در اصول مراقبت‌های اولیه سلامت نیز بر نقش مهم مشارکت مردم در سلامت بسیار تاکید شده است زیرا به افزایش سطح سلامتی پایدار منجر خواهد شد.

بیشتر بخوانیم:
+ تبریک رئیس دانشگاه پزشکی کاشان به مناسبت رتبه نخست دانشگاه کاشان

بدون شک نقش محوری داوطلبان اعم از رابطین سلامت، سفیران سلامت، خیرین و موسسات خیریه، بسیج مردمی، سازمان‌های مردم‌نهاد، تشکل‌های دانشجویی، گروه‌های جهادی، کانون‌های مساجد و هیآت مذهبی و اتحادیه‌ها، معتمدین، چهره‌های شاخص فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، علمی، هنری و ورزشی، کانون‌های سلامت روستاها و محلات شهری در کلیه برنامه‌های حوزه سلامت به‌ویژه در شرایط همه‌گیری ویروس کووید 19 انکارناپذیر است و به ‌عنوان بخشی از بدنه فعال جامعه در انتقال اهداف، مفاهیم و پیام‌های نظام سلامت می‌باشند.

روز جهانی داوطلب فرصت مغتنمی است تا به پاس ارج‌نهادن بر مشارکت و تلاش ارزنده این عزیزان و نقش‌پذیری مسئولانه آنان در تأمین سلامت خود، خانواده و جامعه؛ اینجانب مراتب تقدیر و تشکر خود را اعلام نموده و از خداوند منان برای این بزرگ‌واران توفیق و سربلندی در راه تعالی و پیشرفت بهداشت و سلامت جامعه را مسئلت دارم.
دکتر سید علیرضا مروجی ـ رئیس دانشگاه»

به دلیل اهمیت و تاثیر شگرفی که وجود گروه‌های داوطلب در جوامع بشری داشته‌اند، سازمان ملل متحد در سال ۱۹۸۵، پنج دسامبر ۱۴ آذر را «روز جهانی داوطلب» معرفی کرد.

این روز بهانه‌ای شده است برای تجلیل از داوطلبان و تشویق سایرین به پیوستن به گروه‌های داوطلب و تشکل‌های مردمی.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.