جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان برگزار می‌شود

سعید ابریشمی‌راد شهردار کاشانکاشان فردا – زهرا مهدی‌پور / «بخش عمده‌ی هدف‌هایی که برای این جشنواره موسیقی در نظر گرفته شده بود محقق شد.»

شهردار کاشان پس از گذشت یک ماه از برگذاری «جشنواره سنتی موسیقی مهر» و در آستانه برگزاری جشنواره سراسری تئاتر مهر در گفت‌و‌گوی تلفتی با کاشان فردا گفت: از برگزاری جشنواره‌ی موسیقی بسیار بسیار خوشحالم.»

«سعید ابریشمی‌راد» به تاثیرگذاری موسیقی و اهمیت آن میان مردم و همچنین استفاده‌نکردن از این ظرفیت تاکنون اشاره کرد و گفت:
این جشنواره هم در میان مردم و هم هنرمندان اهمیت دارد چون هم استعدادهای نو وارد این عرصه می‌شوند و هم احترام به پیش‌کسوتان این عرصه است.

بیشتر بخوانیم:
+ در «موسیقی مهر» کار دست کاردان بود

در این جشنواره دو شب مراسم گرامی‌داشت برگزار شد. شهردار کاشان این گرامی‌داشت‌ها را مسبب معرفی پیش‌کسوتان عرضه موسیقی به نسل جوان دانست تا آن را قدر بدانند.

وی گفت: از طرفی کاشان از دیرباز شهر هنرپرور برای این ظرفیت‌ها بوده و از طرف دیگر شناسایی جوانان و استعداد‌های نوظهور در استمرار این فعالیت هنری و به شکوفایی رساندن آن نقش دارد‌.

شهردار کاشان با توجه به این مسئله که این جشنواره در هر دو بخش «آوای برتر» و «نوازندگی» برگزار شد تصریح کرد: استعدادهای فوق‌العاده‌ای دیدیم که از جمله آن‌ها در سنین پایین بودند که اگر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری شود همانند ستاره در آسمان هنر کاشان خواهند درخشید

ابریشمی‌راد تصریح کرد: بخش عمده‌ی هدف‌هایی که برای جشنواره موسیقی در نظر گرفته بودیم محقق شد.

او از اهمیت پارامترهای فنی و ایجاد روحیه‌ی شادی و نشاط و پویایی در جامعه و به ویژه نسل جوان سخن به میان آورد و گفت: هدف ما از برگزاری این جشنواره‌ها در طول سال این است که از این شهر شهر رویدادهای هنری بسازیم. حتی برای جشنواره موسیقی انتظار بیشتری از مردم داشتم چون برنامه‌ها به صورت لایو و زنده پخش می‌شد و می‌توانست بیننده‌های بیشتری داشته باشد.

شهردار کاشان موسیقی را ابزاری برای ایجاد جامعه‌ی جهانی و انتقال احساسات و مطالب بین جوامع و ملت‌ها و گویش‌ها برشمرد که ویژگی بارز آن در میان بقیه‌ی هنر‌ها این است که زبان مشترک همه‌ی ملت‌هاست.

وی یادآور شد: اگر شما موسیقی کشور دیگری را هم بشنوید بدون اینکه هیچ آشنایی با گوینده و گویش آن‌ها داشته باشید، تمام احساساتی که در این هنر هست به شما منتقل می‌شود.

شهردار کاشان یک ماه پس از برگزار جشنواره موسیقی سنتی مهر کاشان از برگزاری شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر خبر داد و گفت طرح‌هایی برای برگزاری این جشنواره به شکلی متفاوت به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا ارئه شده که در حال بررسی طرح‌های برای برگزاری ایمن جشنواره هستیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.