دانشگاه کاشان در میان ۵ دانشگاه سبز برتر خاورمیانه قرار گرفت

رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک»کاشان فردا دانشگاه کاشان برای چهارمین سال متوالی، در نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک رتبه دوم کشور و در میان ۵ دانشگاه سبز برتر خاورمیانه قرار گرفت.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان برای چهارمین سال متوالی، در نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک رتبه دوم کشور را کسب کرد، و در میان ۵ دانشگاه سبز برتر خاورمیانه قرار گرفت.

مجید منعم‌زاده افزود: دانشگاه کاشان در نظام رتبه‌بندی گرین‌متریک خوش درخشید و در جایگاه پنجم در میان دانشگاه‌های خاورمیانه و رتبه ۹۷ جهانی (در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر رتبه‌بندی گرین‌متریک ۲۰۲۰ ) قرار گرفت.

بیشتر بخوانیم:
+ دانشگاه کاشان رتبه دوم کشوری را کسب کرد

وی خاطرنشان کرد: این رتبه‌بندی با هدف ارائه چشم‌انداز جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط زیست و توسعه پایدار در دانشگاه‌های کشورهای مختلف راه‌اندازی شده است و از شش شاخص کلیدی “محیط زیست و زیرساخت” ، “انرژی و تحقیقات اقلیمی” ، “مدیریت پسماند” ، “آب” ، “حمل و نقل” و “آموزش” برای رتبه‌بندی مؤسسه‌ها استفاده می‌کند.

گرین متریک ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاست‌گذاران در محیط‌های دانشگاهی فراهم آورده و سالانه بیش از ۱۰ هزار مؤسسه توسط این نظام رتبه‌بندی ارزیابی می‌شود که فهرست ۵۰۰ مؤسسه برتر بر روی سایت http://greenmetric.ui.ac.id منتشر می‌شود.

مشارکت در رتبه‌بندی گرین متریک گامی در جهت فعالیت‌های بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌ها، معرفی آن‌ها به سایر دانشگاه‌ها و برجسته کردن اهمیت موضوع پایداری، مسائل محیط زیستی و چالش‌هایی مانند فرایند گرم‌شدن زمین، بهره‌برداری بیش از حد از منابع، وابستگی به منابع نفتی و کمبود آب و غذا در سطح جهانی است.

دانشگاه کاشان نامزد قرارگرفتن در بین یکی از دانشگاه‌های ایران در تراز بین‌المللی است و این موفیت گام بلند دیگری است که این دانشگاه به نحقق آن موفقیت نزدیک می‌کند.

دانشگاه کاشان در سال‌های اخیر موفقیت‌های متعددی در سطح جهانی به‌دست آورده و یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌های کشور در جذب مساعدت خیرین برای گسترش فضاهای کالبدی و برطرف‌کردن سایر نیازمندی‌های این دانشگاه بوده‌است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیمhttps://www.instagram.com/kashanefarda.ir
کاشان فردا را در تلگرام دنبال کنیم:          https://t.me/Kashanefarda

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.