تقدیر «انجمن همیاران سرزمین مهرگان» از دادستان کاشان

روح‌الله دهقانی دادستان عمومی و انقلاب کاشانکاشان فردا – سازمان مردم‌نهاد «انجمن همیاران سرزمین مهرگان آریا» کاشان، در نامه‌ای به دادستان عمومی و انقلاب کاشان، از اقدام وی برای تعقیب و مجازات یک عامل حیوان‌آزاری در کاشان تقدیر کرد.

طی هفته‌های گذشته ویدئوی کوتاهی در شبکه‌های اجتماعی منشتر شده بود که یک نفر یک قلاده سگ را به خودرو شخصی بسته و دنبال خودرو می‌کشاند.

انتشار این ویدئو با واکنش تاثر‌انگیر شهروندان و خصوصا فعالین محیط زیست و حقوق حیوانات مواجه و دادستان عمومی و انقلاب کاشان بی‌درنگ دستور تعقیب آزاردهنده را صادر کرده و آزاردهنده پس از شناسایی دستگیر و با قرار به زندان کاشان منتقل شد.

در پی این اقدام دادستان کاشان، «مهری ارشادی» مدیرعامل انجمن همیاران سرزمین مهرگان آریا در نامه‌ای به دادستان کاشان از اقدام وی در این زمینه تقدیر کرد.

بیشتر بخوانیم:
+ عامل حیوان‌آزاری در کاشان شناسایی شد

+ اما خشم و دفاع سگ‌های بی‌صاحب؛ راهکار کدام است؟

در نامه این انجمن مردم‌نهاد محیط زیستی به دادستان کاشان آمده‌است:
«به نام یزدان پاک

من اینجا ریشه در خاکم
من اینجا عاشق این خاک، اگر آلوده یا پاکم
من اینجا تا نفس باقیست می‌مانم.

انسان‌های جامعه‌ی مدنی، برای حقوق همه‌ی موجودات به یک اندازه احترام قائلند؛ میزان مدنیت یک جامعه را می‌شود از میزان احترامی که برای حیوانات قائلند سنجید.

دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان کاشان
جناب آقای دکتر دهقانی گرامی،
اطلاع یافتیم پس از انتشار فیلم یک مورد حیوان‌آزاری در شبکه‌های اجتماعی، بلافاصله دستور پیگیری موضوع و تعقیب حیوان‌آزار را صادر فرموده و با تدبیر شما و همکارانتان این انسان نا‌آگاه شناسایی و دستگیر، و پرونده‌ی وی به‌ زودی در دادسرای کاشان مطرح خواهد شد.

بدینوسیله انجمن مردم‌ نهاد «همیاران سرزمین مهرگان آریا» به عنوان انجمن مردم‌ نهادِ محیط زیستی، برخود فرض می‌داند از تدبیر حضرتعالی در پی‌گیری موضوع قدردانی نماید.

امیدواریم با اتفاق و توجه حضرتعالی به حقوق حیوانات، زین پس شاهد رفتارهای مناسب از سوی همه شهروندان با حیوانات باشیم.
باشد که اینگونه عملکردها، جامعه را به سمتِ یک جامعه‌ی مدنی و آگاه سوق دهد.

با سپاس
مهری ارشادی عموقین
مدیرعامل انجمن همیاران سرزمین مهرگان آریا»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.