صدور مجوز استفاده از واکسن کرونا در آمریکا

زمان‌بندی تهیه و بکارگیری واکسن کرونا فایزرکاشان فردا – صدور مجوز استفاده از واکسن کرونا در آمریکا.

اعضای کمیته مشورتی سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا پنج‌شنبه ۲۰ آذرماه به نفع صدور مجوز برای استفاده اضطراری از واکسن فایزر و بیون‌تک برای مقابله با ویروس کرونا در افراد بالای ۱۶ سال رای داد.

۱۷ نفر در این کمیته مشورتی به موثر و ایمن‌بودن واکسن فایزر و بیون‌تک رای مثبت دادند و چهار نیز رای منفی دادند.

رسانه‌های آمریکا می‌گویند، سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا ملزم به پیروی از توصیه این نهاد مشورتی نیست، اما تا ۲۴ ساعت آینده مجوز استفاده اضطراری از واکسن فایزر و بیون‌تک را صادر می‌کند.

بیشتر خوانیم:
+ واکسن کرونای شرکت «فایزر» کی به دست همگان می‌رسد؟

شرکت آمریکایی فایزر هم روز پنج‌شنبه اعلام کرده است که درخواست مجوز کامل استفاده واکسن کرونا را تا آوریل سال ۲۰۲۱ به سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا ارائه خواهد کرد.

در همین حال، گزارش‌ها حاکی است که واکسیناسیون در آمریکا از روز دوشنبه آغاز خواهد شد.

یکی از مشخصات واکسن محصول شرکت‌های فایزر و بیون‌تک که از نگاه برخی از کارشناسان توزیع و مصرف گسترده آن را دشوار خواهد کرد این است که باید در برودت ۷۰ درجه زیر صفر نگهداری شود.

شرکت فایزر می‌گوید یخچال‌های مناسب برای حمل و توزیع واکسن را تولید کرده که به سامانه جهت‌یابی جی‌پی‌اس مجهز هستند و نهادهای بهداشتی هر کشور می‌توانند روند انتقال هر محموله را ردگیری کنند.

این در حالی است که برای نخستین بار از زمان شیوع کرونا در ایالات متحده، آمار مرگ‌ومیر روزانه ناشی از این بیماری در کشور از سه هزار و ۱۰۰ نفر گذشت.

روزنامه واشینگتن‌پست روز پنجشنبه ۲۰ آذر گزارش داد بیمارستان‌ها در نقاط مختلف ایالات متحده دیگر تخت خالی در بخش مراقبت‌های ویژه ندارند به‌طوری که شمار افراد بستری شده در بیمارستان‌ها بر اثر بیماری کووید-۱۹ در روز چهارشنبه به رکورد ۱۰۶ هزار نفر رسید.

طبق این گزارش تنها در روز چهارشنبه سه هزار و ۱۴۰ نفر در سراسر ایالات متحده بر اثر ویروس کرونا جان باخته‌اند که بالاترین آمار مرگ‌ومیر روزانه در کشور از زمان شیوع این بیماری همه‌گیر است.

ایالات متحده با بیش از ۲۸۹ هزار قربانی بیشترین شمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا را در جهان داشته است. شمار افرادی نیز که تاکنون در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند به حدود ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر رسیده است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.