کارآفرینی «از نو» برای مددجویان زندان کاشان

تفاهم‌نامه همکاری شرکت از نو و زندان کاشانکاشان فردا – مدیرعامل شرکت «از نو» از امضای تفاهم‌نامه همکاری با انجمن حمایت از زندانیان کاشان در سه حوزه آموزش تفکیک از مبدا و بهره‌گیری از زندانیان در حوزه مدیریت پسماند خبر داد.

به گزارش پورتال خبری کاشان ابوالفضل اکبری گفت: استفاده از ظرفیت‌های موجود در منابع زندان و کمک به اقتصاد خانواده زندانیان علی‌الخصوص در شرایط تنگنای دوران کرونا، فصل مشترک همکاری ما با زندان کاشان است و اقدامات این اداره در این حوزه بسیار اثرگذار خواهد بود، و علی‌رغم شرایط فعلی از نظر شیوع کرونا، بدون تعلل این تفاهم‌نامه اجرایی می‌شود تا بتوانیم مطابق با مواد آن فعالیت‌های مثبتی در حوزه مدیریت پسماند، اعم از آموزش و تفکیک از مبدا با تاکید بر استفاده از منابع انسانی زندان به انجام برسانیم.

بیشتر بخوانیم:
+ مشارکت زندانیان کاشان در طرح جنگل‌کاری

وی با اشاره به معیشت خانواده زندانیان و ایجاد راهکاری برای کمک همدلانه با ایشان و لزوم احیای روشی برای حفظ آرامش ایشان اذعان داشت: بهره‌گیری از زندانیان در حوزه حفظ و صیانت از محیط زیست از دریچه مدیریت پسماند می‌تواند کمبود منابع در این حوزه را جبران و منبع درآمد مستقلی برای ایشان فراهم آورد.

محسن محبوبی رئیس زندان کاشان نیز با تاکید بر اینکه زندان کاشان برای ارتقای مهارت‌ها و روند رشد فردی و اجتماعی زندانیان احترام ویژه‌ای قایل است، تاکید کرد: همکاری اداره زندان در حوزه محیط زیست نگاه درستی است که با مدیریت آن می‌توان مبتنی بر دستورالعمل‌ها و الزامات قانونی بستر مساعدی برای جایگزینی حکم ایجاد نماید.

وی با اشاره به لزوم حمایت از زندانیان متخصص که دارای ظرفیت‌های کسب و کار و به دلایل مختلف بالاجبار در مدت مشخصی باید در زندان باشند و شایسته نگاه ویژه هستند، تاکید داشت: ما آمادگی داریم در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری و جایگاه‌هایی که ضمن داشتن منزلت، می‌تواند اقتصاد معیشتی خانواده زندانیان را تامین نماید، حکم جایگزین را برای زندانیان اعمال نماییم تا ایشان بتوانند ضمن کار، احکام خویش را نیز پشت سر گذارند.

کاشت بذر بادام کوهی و همچنین طرح جنگل‌کاری در همکاری با اداره منابع طبیعی، و بکارگیری مددجویان در شرکت‌های مختلف از جمله موارد عملکردی این اداره و انجمن بوده است.

همچنین علی فرزانه رییس انجمن حمایت از زندانیان،حرکت در مسیر حمایت از مددجویان را حرکتی ارزشمند دانست.

وی گفت: هدف از این تفاهم‌نامه، ایجاد بستر مناسبی برای کارآفرینی مددجویان زندانی است تا اوقات ایشان صرف امر مناسب گردیده و سفره معیشتی مناسب برای خانواده مددجویان زندان فراهم شود. این هدف عالی می‌تواند فرهنگ‌سازی مناسبی برای نگاه مناسب به برخی زندانیان و انگیزه مناسب‌تری برای کاهش بزه و بازگشت به محیط خانواده در جامعه امروز باشد.

شرکت ازنو مجری آموزش و تفکیک از مبدا در منطقه کاشان و آران و بیدگل است و رسالت خویش را صیانت از محیط زیست و ارتقای سلامت در حوزه پسماند قرار داده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.