دانشگاه کاشان رتبه ۷ کشور را کسب کرد

دانشگاه کاشان در نظام یورپ رتبه ۷ را در میان دانشگاه های جامع کشور کسب کرکاشان فردا – معاون پژوهشی و ارتباطات علمی دانشگاه کاشان گفت: دانشگاه کاشان در نظام رتبه‌بندی یورپ ۲۰۲۰ در جایگاه ۱۸ در میان دانشگاه‌های کشور، و هفتم در میان دانشگاه‌های جامع کشور و ۱۰۱۵ جهانی قرار گرفت.​

 مجید منعم‌زاده با بیان اینکه یورپ URAP، نظام رتبه‌بندی دانشگاهی است که بر موضوع «کیفیت آکادمیک» تأکید دارد، افزود: شمار مقاله‌ها، شمار استنادها، شمار کل انتشارات، بهره‌وری علمی، تأثیر پژوهشی، و همکاری جهانی؛ ۶ سنجه کلیدی نظام «یورپ» برای ارزیابی مؤسسه‌های آموزش عالی است.

بیشتر بخوانیم:
+ دانشگاه کاشان در میان ۵ دانشگاه سبز برتر خاورمیانه قرار گرفت

وی افزود: این نظام برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۰ توسط «موسسه انفورماتیک دانشگاه صنعتی خاورمیانه» در ترکیه راه‌اندازی شد و هر ساله ۲ هزار دانشگاه را بر اساس شاخص‌های متناسب آکادمیک رتبه‌بندی کرد.

یورپ، اطلاعات را برای ارزیابی رتبه دانشگاه‌های جهان از پایگاه اطلاعاتی web of science دریافت می‌کند. در مرحله نخست ۲ هزار دانشگاه دنیا که بیشترین تعداد انتشار در این پایگاه اطلاعاتی داشته‌اند را استخراج، و سپس بر اساس شاخص‌های دیگر (تعداد استنادها، مجموع تاثیر مجلات و ….) آن‌ها را رتبه‌بندی می‌کند.

یکی از نقاط قوت یورپ این است که این نظام علاوه بر رتبه‌بندی دانشگاه‌های به صورت کلی در سطح جهان، منطقه و کشور، دانشگاه‌ها را در حوزه‌های مختلف علوم (مهندسی شیمی، علوم شیمی، علوم غذایی، علوم مواد، زمین‌شناسی، ریاضی، روانشناسی و …) هم ارزیابی می‌کند.

به گفته موسسان این نظام رتبه‌بندی، هدف از اعلام رتبه‌بندی دانشگاه‌ها، مشخص‌کردن بهترین‌ یا بدترین دانشگاه‌ها نیست، بلکه هدف مشخص‌کردن توانمندی‌های دانشگاه‌ها برای تمرکز بر حوزه‌هایی از علوم است که بیشترین پژوهش‌ها و استنادها را داشته‌اند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیمhttps://www.instagram.com/kashanefarda.ir
کاشان فردا را در تلگرام دنبال کنیم:          https://t.me/Kashanefarda

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.