شب یلدای امسال را مجازی برگزار کنیم

یلدای مجازیکاشان فردا – رئیس شبکه بهداشت کاشان با توصیه اکید بر پرهیز از حضور طولانی‌مدت افراد در جمع‌های چندنفره، آن هم در محیط‌های بسته توصیه کرد: امسال شب یلدا را به صورت تلفنی و مجازی برگزار کنیم و با این کار علاوه بر رعایت صله رحم، به حفظ سلامتی خانواده‌ها بویژه قشر آسیب‌پذیر سالمند کمک کنیم.

دکتر مسعود دهقانی در ارتباط تلفنی با برنامه صبح سیلک رادیو کاشان با اشاره به تهدیدات و مخاطرات بالای برگزاری تجمعات یلدایی امسال تصریح کرد: بسیاری از نوجوانان و جوانان ناقل کرونا و فاقد علامت‌های ظاهری آن هستند که در صورت دیدار با پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها می‌توانند ناخواسته آن‌ها را مبتلا کنند.

بیشتر بخوانیم:
+ رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی و برخی محدودیت‌ها کماکان الزامی است

وی روند کاهشی بستری بیماران در بیمارستان‌های کاشان و آران و بیدگل را باتوجه به رعایت خوب پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم یادآور شد و ضمن قدردانی تاکید کرد: این روند در بخش بستری بیماران است، ولی مراجعات هر هفته‌ای دو هزار نفر به مراکز بهداشتی بابت انجام تست کرونا تفاوتی با قبل نکرده است.

دکتر دهقانی افزود: طبق رصدهای انجام شده در اوایل آبان پراکنش کرونا در چند نقطه شهر بیشتر نبود، اما اکنون در تمامی نقاط شهری و حتی نواحی حاشیه‌ای این ویروس گسترش پیدا کرده است.

رئیس شبکه بهداشت کاشان با بیان درگیری جامعه با کرونا طی ۵ ماه آینده تا تعیین تکلیف واکسن‌های تولیدی خارجی یا داخلی از خانواده‌ها خواست: در صورت وجود بیماری هیچ فرد خانوده‌ای از خانه خارج نشود و افراد سالم نیز رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به صورت جدی دنبال کنند.

وی در پایان طرح اجتماعی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به عنوان برنامه‌ای مهم برای کنترل بیماری کرونا و قرنطینه افراد بیمار در خانه‌ها دانست.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.