ساخت مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی قمصر کاشان آغار شد

کاشان فردا – ساخت مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی قمصر کاشان در آیینی با حضور قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این مجتمع با یک باب مدرسه ۹ کلاسه، کانون فرهنگی و دارالقرآن کریم، گلخانه آموزشی و سالن وزرشی در مجموع در زمینی به مساحت ۹ هزار و ۶۳۳ مترمربع با زیربنای چهار هزار و ۳۵۴ متر مربع ساخته می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+  عملیات ساخت یک مدرسه خیرساز در کاشان آغاز شد

برای ساخت مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی قمصر ۵۰ میلیارد تومان از منابع دولتی و ۵۰ میلیارد تومان از منابع خیران مدرسه‌ساز هزینه خواهد شد.

کانون فرهنگی دارالقرآن حاج سید تقی و حاج سید جواد فقیه با زیربنای یک هزار و ۴۰۰ مترمربع، چهار کلاس درس، اتاق بازی کودکان، نمازخانه، سالن اجتماعات، کتابخانه، پایگاه رایانه و اتاق‌های اداری و پشتیبانی خواهد داشت و به همت خیر نیک‌اندیش حاجیه انیس‌السادات فقیه ساخته می‌شود.

ساخت مدرسه علامه شاه‌فضل نیز با ۹ کلاس درس کار و فناوری، اتاق‌های اداری، سالن اجتماعات، سمعی و بصری و موتورخانه مجزا، را خیر نیکوکار حاج علی‌اکبر شاه فضلی عهده‌دار شده است.

فرماندار ویژه کاشان در این آیین که چهارشنبه ۲۶ آذرماه برگزار شد، با بیان اینکه در دولت دوازدهم به توزیع خدمات عادلانه در سراسر این شهرستان توجه زیادی شده است، اظهار داشت: تلاش می‌شود طرح‌های نیمه‌تمام با حمایت بیشتر تا پایان دولت به سرانجام برسد.

علی‌اکبر مرتضایی گفت: حوزه گردشگری بخش قمصر که از ظرفیت زیادی برخوردار است، به علت شیوع کرونا زیان فراوانی دیده است.

وی با یادآوری توجه فرمانداری کاشان به روستاها و تلاش برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان، ادامه داد: برنامه‌هایی برای رونق اقتصادی و کسب و کار در روستا در دستور کار مسوولان شهرستان است.

فرماندار ویژه کاشان خاطر نشان کرد: تاکنون ۱۰۵ مدرسه در این شهرستان به دنبال تاکید استاندار اصفهان و به منظور جلوگیری از شیوع کرونا به شیر پدالی مجهز شد.

مرتضایی با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش کاشان هر ۲ هفته برگزار می‌شود، افزود: امسال از مجموع ۱۰۰ مصوبه این شورا، ۹۵ مصوبه اجرا شده است.

وی اظهار داشت: تجهیزات مدارس نوساز در کاشان تکمیل شده اما تجهیز مدارس قدیمی، نیازمند حمایت مسوولان آموزش و پرورش است.

در این آیین با حضور معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش از چهار خیر مدرسه‌ساز که هزینه‌های ساخت مجتمع آموزشی، فرهنگی و ورزشی قمصر کاشان را تامین می‌کنند تجلیل به عمل آمد.

قمصر در ۲۵ کیلومتری جنوب کاشان قرار دارد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.