برگزاری آیین عزاداری ایام فاطمیه در اصفهان ممنوع است

برگزاری آیین عزاداری ایام فاطمیه در اصفهان ممنوع استکاشان فردا استاندار اصفهان اعلام کرد: به منظور جلوگیری از همه‌گیری دوباره ویروس کرونا، برگزاری مجلس عزاداری و تجمع در ایام فاطمیه در این استان ممنوع است.

عباس رضایی شنبه ۲۹ آذرماه در حاشیه نشست ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور رییس جمهوری از طریق ویدیوکنفرانس در گفت و گو با ایرنا با اشاره به در پیش‌بودن ایام فاطمیه (س) افزود: قرار است فضای شهر برای نماد عزاداری با پارچه‌های مشکی مزین شود.

بیشتر بخوانیم:
+ محدودیت‌ها در کاشان یک هفته دیگر تمدید شد

به گفته وی براساس اعلام وزارت بهداشت، در کل کشور ۲۰۵ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۴۳ شهر در وضعیت زرد قرار دارند و در استان اصفهان هم ۱۶ شهر در وضعیت نارنجی و هشت شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

رضایی بادآور شد: در صورت رعایت‌نکردن پروتکل‌های بهداشتی زنجیره انتقال ویروس دوباره فعال خواهد شد، امروز استفاده از ماسک امر به معروف و دورهمی‌ها امر به منکر است.

استاندار اصفهان با اشاره به این جمله که “جمع نشویم تا کم نشویم” از مردم استان خواست شب یلدا و شب‌های پس از آن دورهمی حقیقی نداشته باشند و از طریق فضای مجازی با خانواده خود ارتباط برقرار کنند.

وی اظهار کرد: به همین دلیل روز شنبه و یکشنبه به منظور جلوگیری از تردد و دورهمی‌های شبانه از ساعت ۲۰ تا چهار صبح منع تردد خواهیم داشت، همچنین تمامی مشاغل به استثنا مشاغل گروه یک باید از ساعت ۱۸ تعطیل کنند.

رضایی با اشاره به آزمون استخدامی در دستگاه‌های دولتی گفت: طبق تصمیم ستاد ملی کرونا قرار است آزمون استخدامی به منظور جلوگیری از تجمع و رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی ۲ روز برگزار شود.

در استان اصفهان امور بهداشتی و درمانی ۲۲ شهرستان با حدود چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲ شهرستان کاشان و آران و بیدگل با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان است.

تاریخ شهادت حضرت فاطمه زهرا در بین شیعه و سنی متفاوت است، به همین دلیل ایامی را برای شهادت حضرت زهرا در نظر گرفته و زمان بین دو تاریخ را ایام فاطمیه می‌نامند و مراسم‌های عزاداری در این ایام برگزار می‌شود.

ایام فاطمیه امسال در دی‌ماه قرار دارد که استاندار تاکید کرده مراسم‌های عزاداری در این ایام برگزار نشود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.