نگران بازگشت به اوضاع در مهر و آبان هستیم

نگران بازگشت به اوضاع در مهر و آبان هستیمکاشان فردا – نگران بازگشت به اوضاع در مهر و آبان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمان کاشان گفت: استفاده از ماسک در بین مردم کاشان حدود ۱۰ درصد کاهش یافته است و این باعث نگرانی است.

دکتر سید علیرضا مروجی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اهل کاشانم، با اشاره به روند کاهشی بستری بیماران حاد تنفسی در منطقه کاشان اظهار داشت: خوشبختانه رعایت نکات بهداشتی از سوی شهروندان در هفته‌های گذشته نتیجه خود را نشان می‌دهد که کاهش بیماران بستری از آن نمونه است.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک توسط شهروندان منطقه کاشان پیش از این ۹۰ درصد بوده و حال با یک کاهش ۱۰ درصدی به ۸۰ درصد رسیده‌است، ابراز داشت: این نگرانی در بین کادر بهداشتی و درمانی وجود دارد که با کاهش موارد بستری، بی‌تفاوتی مردم نسبت به شیوع این ویروس افزایش یابد و متاسفانه باز هم شاهد اوضاع اسفناک مهر و آبان باشیم.

بیشتر بخوانیم:
+ برگزاری آیین عزاداری ایام فاطمیه در اصفهان ممنوع است

بستری کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه اوضاع کنونی بسیار شکننده و خطرناک است، تصریح کرد: هرگونه بی‌تفاوتی و بی‌توجهی مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم استفاده از ماسک می‌تواند شرایط را به سرعت حتی بدتر از قبل کند.

دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به خاطر نزدیکی به شهرستان قم (کنون سیوع نخستین موج کرونا در موج نخست) در موج نخست خسارات جانی و در کنار آن روانی و مالی فراوانی دیدند.

با بحرانی‌شدن شرایط، خیرین و نیروهای مردمی کمر همت بسته و به کمک کادر درمان آمدند و با اعمال محدودیت‌ها و توجه مردم به بهداشت، و رعایت‌ پروتکل‌ها، همچنین تعطیلات عید زنجیره همه‌گیری در موج نخست قطع گردید.

اما با یک ماه بعد از آن با سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی‌ها و متاسفانه مقاومت‌های بی‌خردانه در برخی سطوح مذهبی در اواخر تابستان و اوایل پاییز موج دوم همه‌گیری بازگشت و در میانه‌های پاییز به اوج قربانی‌گرفتن و بحران رسید.

اکنون اگر بی‌تفاوتی و سهل‌انگاری‌ها ادامه داشته باشد، بیم آن می‌رود که همین دور باطل دز زمستان هم تکرا شود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.