چت صوتی گروهی؛ ویژگی جدید تلگرام

تلگرام و فعال کردن ویژگی جدید چت صوتی گروهیکاشان فردا – شاید داغ‌ترین خبر فناوری امروز، فعال‌شدن ویژگی چت صوتی در داخل گروه‌های تلگرام بود.

تلگرام، پیام‌رسانی همیشه پویاست و نیازهای کاربران را به سرعت درک می‌کند. به همین خاطر از سال ۲۰۱۳ مدام در حال رفع باگ‌ها و افزودن انواع ویژگی‌های کاربردی بوده است.

در دوازدهمین آپدیت سال ۲۰۲۰، به عنوان هدیه کریسمس، تلگرام ویژگی پیام صوتی را به گروه‌ها اضافه کرده است.

بیشتر بخوانیم:
+ گزینه دیدگاه به تلگرام اضافه شد

به این ترتیب هر گروه تلگرامی قابلیت تبدیل به چت‌روم صوتی بزرگی را دارد. حالا شما دیگر به جز متن و عکس و ویدئو می‌توانید به سرعت از طریق محاوره و گفت‌وگو هم با هم در تماس باشید.

البته این طور نیست که شما به عنوان یک عضو گروه بتوانید شخصا یک چت صوتی را شروع کنید، بلکه این مدیران هر گروه هستند که می‌توانند یک جلسه چت گفتاری را آغاز بدهند و هر وقت صلاح دانستند، به اتمام برسانند.

مدیران گروه، بعد از ورود به گروهشان می‌باید روی (⋯) یا (⋮) در گوشه راست و بالای گروه تپ کنند و گزینه شروع چت صوتی Start Voice Chat را برگزینند.

در دسکتاپ هم که آیکون شروع چت صوتی گروهی مشخص است:

آیکن چت تصویری در نسخه دکستاپ تلگرام

از چت صوتی درون‌گروهی می‌شود به عنوان ابزاری برای ایجاد یک دفتر مجازی استفاده کرد. همچنین دانشجوها و دانش‌آموزان می‌توانند در پروژه‌های مطالعاتی و درسی خود از این ویژگی اضافه کنند.

کلاس‌های درس مجازی با این ویژگی به راحتی قابل تشکیل هستند و آموزگاران و دانش‌آموزان راحت‌تر می‌توانند با هم در ارتباط باشند.
اگر تا پیش از این اعضای برخی گروه‌ها به صورت متنی به بحث و مجادله یا هم‌فکری با هم می‌پرداختند، حالا دیگر به صورت گفتاری هم امکان این کار پیدا شده است.

اگر در گروهی، یک چت صوتی فعال باشد، اعضای گروه یک نوار چت را در بالای گروه خواهند دید. آن‌ها می‌توانند ببینند که چه کسی در حال صحبت است و پیش از این چه کسانی در چت صوتی شرکت کرده‌اند.

نوار نمایش حاضرین در چت صوتی تلگرام

جالب است که اگر در یک چت صوتی شرکت کنید، مجبور نیستید که در تلگرام راکد بمانید. بلکه می‌توانید پیام‌های متنی را مشاهده کنید و ارسال کنید. در همان حال می‌توانید کنترل میکروفن خود را در دست داشته باشید و هر وقت خواستید در چت شرکت کنید.

در اندروید اصلا چت صوتی به صورت یک ویجت شناور روی صفحه گوشی نمایش داده می‌شود. به این ترتیب حتی اگر تلگرام را بسته باشید و فقط در پشت‌زمینه فعال باشد، باز هم می‌توانید در گفت‌وگو شرکت کنید. شما می‌توانید از فرصت استفاده کنید و مثلا یک صفحه وب یا یک کتاب را باز کنید و اگر در گفت‌وگو لازم باشد، بخشی از آن را قرائت کنید و به این ترتیب آزادی عمل زیادی برای شما ایجاد می‌شود.

در ضمن اگر لازم باشد کسی که عضو گروه نیست، در یک چت صوتی گروهی شرکت کند، این امکان وجود دارد که او را دعوت کنید.

در نسخه دستکاپ ویندوز تلگرام و نیز در مک، کاربران می‌توانند یک دکمه کیبورد را برای برای آغاز و پایان چت انتخاب کنند. ( مثلا دکمه Caps Lock بی‌مصرف را!)
منبع: یک پزشک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.