دشت کاشان در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسی

دشت کاشان در وضعیت هشدار نارنجی هواشناسیکاشان فردا – رئیس اداره هواشناسی کاشان و آران و بیدگل گفت: با تشدید فعالیت سامانه بارشی از بعدازظهر پنج‌شنبه چهارم دی‌ماه تا پایان وقت جمعه دشت کاشان در وضعیت هشدار نارنجی وضعیت آب و هوا قرار دارد.

عباس ارغوانی در گف‌ و‌گو با ایسنا اظهار کرد: مخاطره جوی در این وضعیت شامل بارش برف و باران، مه‌آلودگی، احتمال بارش تگرگ، وزش باد شدید همراه با طوفان لحظه‌ای و کولاک برف برای سراسر شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل خواهد بود.

بیشتر بخوانیم:
+ آبگرفتگی معابر کاشان دور از انتظار نیست

وی افزود: کاهش دید افقی، اختلال در تردد و لغزندگی در جاده‌های مناطق کوهستانی به علت مه‌آلودگی، آب گرفتگی معابر عمومی و جاری‌شدن رواناب و سیلابی‌شدن مسیل ها، امکان آسیب به صنعت کشاورزی و دامی، احتمال شکستن درختان فرسوده و آسیب به سازه‌های موقت از جمله اثرهای این وضعیت است.

رئیس اداره هواشناسی کاشان و آران و بیدگل تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌شود، به واسطه پیش‌بینی بارش برف به خصوص ارتفاع بالاتر از ۲۵۰۰ متر با توجه به سرمای هوا، رطوبت، باد و دمای احساسی پایین از صعود به ارتفاعات خودداری کرده و از حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها فاصله بگیرند.

وی تاکید کرد: با توجه به کاهش دما و وقوع اینورژن و وارونگی دما در این روزهای سال، افراد حساس به آلودگی هوا به ویژه سال‌مندان و کودکان از رفت و آمدهای غیر ضروری در فضاهای عمومی شهر خودداری کنند.

ارغوانی گفت: کشاورزان با توجه به شرایط جوی، نسبت به کوددهی به صورت کانال کود یا چال‌کود و پوشاندن نهال‌های تازه کشت شده و جوان اقدام کنند و به علت دمای زیر صفر صبحگاهی در مناطق کوهستانی از جابه‌جایی پاچوش گل محمدی خودداری کنند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.