تعطیلی آموزشگاه خوشنویسی مولانا پس از ۱۷ سال فعالیت

تعطیلی آموزشگاه خوشنویسی مولانا پس از ۱۷ سال فعالیتکاشان فردا – مدیر آموزشگاه خوشنویسی مولانا کاشان از تعطیلی این آموزشگاه با سابقه هنری  پس از ۱۷ سال فعالیت خبر داد.

«سید سعید کاظمی» خوشنویس داری رتبه خوشنویسی فوق‌ممتاز و مدیرمسئول این آموزشگاه در گفت‌وگو با کاشان فردا گفت: روزهای دردناکی را پشت سر گذاشتیم. پس از تاکیدهایی که برای حضور نیافتن در مراکز سربسته شد، کسی دیگر به آموزشگاه نمی‌آمد و روزهایی بود که ما بودیم ولی دانشجو نبود.

وی با بیان این‌که سالیانه بیش از ۴۰۰ هنرجو در این مرکز آموزش می‌دیدند گفت: تصمیم تعطیلی آموزشگاه تصمیم بسیار تلخی بود و خبر را در این مدت عمومی اعلام نکردم؛ چون نخواستم دانشجویان فشار روحی ببینند و سعی کردم خودم این فشار را تحمل کنم.

بیشتر بخوانیم:
+ ۲ اثر خوشنویس کاشانی در نمایشگاه «شکسته‌نویسان» کشور

به گفته کاظمی مراکز فرهنگی بیشترین آسیب را از کرونا دیدند. دوره‌های آموزشی فرهنگی و هنری جزء کارهای غیرضرور اما مهم است. مردم می‌گویند خط را دو سال دیگر هم می‌توانیم آموزش ببنیم و سلامتی الان مهم‌تر است. ولی از نظر خوراکی تمام سوپرمارکت‌ها فعال هستند. پیتزاخوری هم به راه است.

وی خاطرنشان کرد: مردم از حضور ترس دارند. بچه‌ها وقتی می‌آمدند خانواده‌ها دغدغه داشتند که از آن‌ها واگیر نکنند و یا اینکه خانواده‌ها به بچه‌ها می‌گفتند به کلاس نروید که آسیب نبینید.

خوشنویس فو‌ق‌ممتاز کاشانی با بیان این‌که آموزش را به فضای مجازی کشیدیم و از این طریق با دانشجویانم در ارتباطم اظهارکرد: فضای مجازی برای ما انتخاب بین بد و بدتر است. یا باید ارتباط نداشته باشیم یا از این طریق ارتباط داشته باشیم.

مدیرمسئول آموزشگاه خوشنویسی مولانا یادآور شد: بیش از نود درصد آموزشگاه‌ها مجازی کار می‌کنند و ما باید با این روش کنار بیاییم و فرهنگ‌سازی کنیم. کسانی که دراین دوره‌ها شرکت می‌کنند حقیقتا عاشق خوشنویسی هستند اما کسانی که امشب عاشق و فردا فارق هستند، می‌گویند اگر شرایط حضوری فراهم شود می‌رویم.

سید سعید کاظمی از نخستین اساتید دارنده رتبه ممتازی خوشنویسی در کاشان است که نزدیک به دو دهه خوش‌نویسی با قلم نی و خوش‌نویسی با خودکار به شیوه‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و سایر شیوه‌های خوشنویسی آموزش داده و در دوره‌ای هم رئیس انجمن خوشنویسان کاشان بوده‌است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.