٪۸۸ آثار تصویرسازی اشعار سهراب سپهری متعلق به بانوان است

٪۸۸ آثار تصویرسازی اشعار سهراب سپهری متعلق به بانوان استکاشان فردا – دبیر نخستین جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری به مشارکت ۸۸ درصدی بانوان از سراسر کشور در ارسال آثار به این رویداد هنری اشاره کرد و گفت: ۱۲ درصد از شرکت‌کنندگان را نیز آقایان تشکیل دادند.

حسین صدقی در گفت‌گو با برنامه صبح سیلک رادیو کاشان با اشاره به اینکه ۷۴ درصد از شرکت‌کنندگان در نخستین جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری در رشته‌های هنری مرتبط اشتغال به تحصیل دارند، خاطرنشان کرد: ۲۶ درصد از شرکت‌کنندگان نیز تحصیلات غیرمرتبط با رشته‌های هنری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه ۳۱ درصد از شرکت‌کنندگان را اهالی رشته گرافیک تشکیل دادند، عنوان کرد: حضور ۲۵ درصدی قشر دانشجو و ۱۴ درصدی مدرسان هنر نشان‌دهنده اقبال مخاطبان جوان به آثار سهراب سپهری بوده است.

صدقی آوازه سهراب سپهری را عالم‌گیر دانست و تأکید کرد: با گذشت نزدیک ۴۰ سال از درگذشت سهراب سپهری، مجموعه آثارش به زبان‌های مختلف ترجمه شده و هرساله افراد زیادی برای بازدید از زادگاه و آرامگاه وی راهی کاشان می‌شوند.

بیشتر بخوانیم:
+ ارسال ۲۱۴ اثر به جایزه تصویرسازی اشعار سهراب سپهری

این هنرمند برگزاری نخستین جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری به صورت مجازی را تجربه‌ای متفاوت در عصر کرونا خواند و گفت: برپایی و داوری این رویداد به صورت مجازی با کار تیمی حدود ۱۵ گرافیست و تصویرگر تجربه نوینی بود که از همین فضای مجازی توانست با مخاطبان ارتباط بگیرد و با کیفیت مطلوبی به درخواست‌های آنان پاسخ دهد.

دبیر نخستین جشنواره تصویرسازی سه بعدی با اشاره به برگزاری وبیناری برای داوری ۳۹ اثر ارسال‌شده به این جشنواره اذعان کرد: از بین ۱۹ اثر نهایی، سه اثر انتخاب شد.

وی افزود: تا پیش از شیوع کرونا قرار بود این جشنواره با ۱۱ برنامه جنبی تحت عنوان شب‌های هنر کاشان و کارگاه‌های آموزشی ۶ روزه برگزار شود و زمینه را برای ترویج گردشگری فرهنگی فراهم کند که میسر نشد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.