بدهی ۳۰ میلیارد تومانی اصناف به شهرداری کاشان

بدهی ۳۰ میلیارد تومانی اصناف به شهرداری کاشانکاشان فردا – مدیر درآمد شهرداری کاشان از بدهی  بیش از ۳۰ میلیارد تومانی اصناف به شهرداری کاشان خبر داد.

مدیر درآمد شهرداری کاشان با اشاره به وجود حدود ۲۶ هزار واحد صنفی و فعالیت فعالان اقتصادی غیرمشمول قانون نظام صنفی، خدماتی و تولیدی فعال در محدوده شهر کاشان اعم از بانک‌ها، مؤسسات مالی، بیمه‌ای، دفاتر پیشخوان، مهندسی و غیره اعلام کرد: این واحد‌ها افزون بر ۳۰ میلیارد تومان به شهرداری بدهکارند.

عباس شافعی در گفت‌وگو با برنامه صبح سیلک رادیو کاشان تصریح کرد: حدود ۲۵ میلیارد تومان از این بدهی پرداخت عوارض مربوط به معوقات ۵ تا ۷ ساله اصناف و فعالان اقتصادی است و ۵ میلیارد تومان آن نیز مربوط به معوقات پرداخت عوارض در سال جاری است.

وی مصوبه بخشودگی ۲۰ درصدی عوارض صنفی سال جاری تا پایان بهمن‌ماه را یادآور شد و تأکید کرد: این بخشودگی تنها مربوط به شرایط رکود فعلی ناشی از کرونا نیست و اصناف و فعالان اقتصادی در صورت پرداخت مبلغ عوارض معوقات سال‌های قبل تا پایان بهمن‌ماه نیز مشمول آن می‌شوند.

شافعی با بیان ارتباطات گفت‌وگومحور و تعاملی شهرداری با اصناف افزود: از سال گذشته بخش‌نامه‌ای از جانب استانداری اعلام شد که به موجب آن در صورت عدم پرداخت عوارض صنفی در سال جاری، این معوقات در سال بعدی با قیمت روز محاسبه می‌شود، از این رو به نفع اصناف است تا در این مدت باقی‌مانده تا بهمن‌ماه عوارض خود را با این تخفیف ۲۰ درصدی بپردازند.

مدیر درآمد شهرداری کاشان با بیان ضرورت توجه مالکان به اخذ مفاصاحساب شهرداری از مستأجران بعد از پایان مهلت قانونی قرارداد و تخلیه ملک تأکید کرد: طبق عرف و قانون، عوارض صنفی را صاحب صنف یا مستأجر باید بپردازد و چون این عوارض روی کد ملکی تعریف شده است، مالکان باید قبل از تحویل ملک خود مفاصاحساب شهرداری را از مستأجرین مطالبه کنند و اگر مالک این اقدام را نکند خود باید بپردازد مگر این که در اجاره‌نامه قید شده باشد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.