بریتانیا واکسن کرونای آسترازِنِکا را تایید کرد

بریتانیا واکسن کرونای آسترازِنِکا را تایید کرد.کاشان فردا – اداره نظارت بر کیفیت دارو در بریتانیا چهارشنبه ۳۰ دسامبر (۱۰ دی‌ماه) واکسن کرونای آکسفورد آسترازنکا را برای استفاده در این کشور تایید کرد.

برخلاف واکسن آمریکایی فایزر که شرایط نگهداری ویژه‌ای را می‌طلبد، واکسن آسترازنکا در دمای یخچالی معمول یعنی دو تا هشت درجه بالای صفر قابل نگه‌داری و انتقال است.

این امر کارشناسان و مقامات را امیدوار کرده است که با این واکسن روند واکسیناسیون در کشور بریتانیا سرعت بیشتری پیدا کند.

بیشتر بخوانیم:
+ آسترازنکا: واکسن کرونای ما بین ۷۰ تا ۹۰ درصد اثربخشی دارد

به گزارش روزنامه گاردین، بریتانیا صد میلیون دوز از این واکسن را سفارش داده و از این میان چهار میلیون دوز «ظرف چند روز آینده» در دسترس همگان خواهد بود.

در همین حال مدیرعامل کمپانی آسترازنکا ساعتی پس از انتشار خبر تایید این واکسن جدید به رادیو بی‌بی‌سی گفت که واکسن این شرکت برای مقابله با گونه جهش‌یافته جدید ویروس کرونا نیز «باید موثر باشد».

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا،‌ به ‌تازگی اعلام کرد که خطر انتقال گونه جهش‌یافته ویروس کووید ۱۹ تا ۷۰ درصد بیشتر از نسخه اولیه کروناست.

در شرایطی که گونه جهش‌یافته ویروس کووید ۱۹ به سرعت در حال پخش شدن در نواحی مختلف بریتانیاست، یک گونه جهش‌یافته تازه از این ویروس نیز در آفریقای جنوبی ثبت و شناسایی شده است.

اداره نظارت بر کیفیت دارو در بریتانیا در میانه آذرماه واکسن ساخت کرونای شرکت فایزر را برای مصارف اضطراری تایید کرد. واکسن فایزر ۹۵ درصد کارایی و واکسن آسترازنکا ۹۰ درصد کارایی دارد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.