جایگاه گمرک کاشان از گمرک ۱۵ استان کشور بهتر است

جایگاه گمرک کاشان از گمرک ۱۵ استان کشور بهتر استکاشان فردا ـ رئیس اتاق بازرگانی کاشان با اشاره به وجود ۷۰ گمرک در سطح کشور بیان کرد: گمرک کاشان از ۱۵ استان کشور جایگاه بهتری دارد و از این رو لازم است تا رسیدگی بیشتری به این واحد صورت پذیرد.

به گزارش تسنیم؛ محمود تولایی گفت: گمرک کاشان یکی از واحدهای فعال در کشور است و از لحاظ نیروی انسانی کمبود ندارد اما متأسفانه از نظر زیرساختی در سطح بسیار پایینی قرار دارد که لازم است بیش از پیش به آن رسیدگی شود.

بیشتر بخوانیم:
+ گمرک کاشان ظرفیت دارد گمرک نخست استان باشد

وی ضمن اشاره به تخصیص ۲۰  هکتار زمین به گمرک کاشان در شهرک صنعتی امیرکبیر این شهرستان با رایزنی‌های صورت گرفته گفت: ۷۰ گمرک در سطح کشور وجود دارد در حالی که گمرک کاشان از ۱۵ استان کشور جایگاه بهتری دارد و از این رو لازم است تا رسیدگی بیشتری به این واحد صورت پذیرد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

تولایی ضمن اشاره به پیشینه و سابقه تأسیس اتاق بازرگانی شهرستان کاشان اظهار داشت: ۱۳۷ سال از تأسیس اتاق بازرگانی کاشان می‌گذرد و در طول این سال‌ها خدمات مختلفی به فعالان اقتصادی ارائه شده است.

وی نقش اتاق بازرگانی را نقش مشاور برای سه قوه دانست و افزود: تشکل‌های اقتصادی و صنعتی خصوصی در شهر و کشور و فعالیت در حوزه‌های مختلف اقتصادی از جمله وظایف اتاق بازرگانی است و منطقه کاشان نیز با وجود ۲۲ هزار واحد صنفی و اشتغال بیش از ۹۵ هزار نفر یکی از مناطق فعال حوزه اصناف نسبت به جمعیت آن است.

رئیس اتاق بازرگانی کاشان تصریح کرد: کاشان رتبه نخست تولید فرش ماشینی را دارد، اما با شیوع کرونا و وقوع پیش‌آمدهای مختلف، صادرات فرش در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.

وی تصمیمات نامتعارف بانک مرکزی و برخی اعمال محدویت‌ها را از مهمترین دلایل کاهش صادرات فرش دانست و تأکید کرد: این موضوع باعث شده است تا تولیدکنندگان فرش که برای صادرات مستقیم عمل می‌کردند، محصولات خود را به واسطه بفروشند و آنان فرش را صادر کنند.

تولایی با بیان اینکه کاهش صادرات فرش باعث شده تا رتبه نخست این محصول تحت‌الشعاع قرار گرفته و میلگرد جایگزین آن شود، افزود: ورق‌های فولادی، لوله‌های چدنی، عرقیجات و گلاب، داروهای گیاهی، سیم مسی، ظروف آشپزخانه، مواد شوینده، ماهی زینتی و کولر آبی از دیگر محصولات صادراتی کاشان به بیش از ۷۰ کشور دنیا است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.