شهرهای مازندران دوباره قرمز شدند

شهرهای مازندران دوباره قرمز شدندکاشان فردا – سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: چهار شهرستان استان مازندران، از نظر شیوع کرونا دوباره به وضعیت قرمز بازگشته‌اند. ناپایداری شرایط و نوسان آمار شناسایی، بستری و فوتی کرونا ایجاب می‌کند، بالاترین احتیاط در تصمیم‌گیری لحاظ و شهروندان پروتکل‌های بهداشتی با شدت بیشتر رعایت کنند.

در یکی دو هفته‌ گذشته روند ابتلا و بستری کرونا در کشور، شیبی نزولی پیدا کرده بود و علیرضا رئيسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا روز ۹ دی ماه اعلام کرد که هیچ شهر قرمزی نداریم.

بیشتر بخوانیم:
+ وضعیت کرونا در کاشان زرد، ولی شکننده است

در روزهای اخیر بسیاری از کارشناسان نسبت به احتمال ایجاد موج جدید کرونا از اوایل بهمن‌ماه هشدار داده‌اند.

به گفته مقام‌های استان مازندران، در حال حاضر شهرهای ساری، آمل، سوادکوه شمالی و رامسر وضعیت قرمز دارند.

بر اساس تازه‌ترین آمار وزارت بهداشت که روز پنج‌شنبه، ۱۱ دی، منتشر شده است، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۸ نفر دیگر بر اثر کرونا در کشور جان باختند و شش هزار و ۳۹۰ نفر بیمار جدید شناسایی شده‌اند.

بدین ترتیب با احتساب این اعداد، طبق آمار رسمی مجموع مبتلایان به کرونا از زمان شیوع آن در ایران به یک میلیون و ۲۲۵ هزار و ۱۴۳ نفر رسیده و ۵۵ هزار و ۲۲۳ نفر قربانی شده‌اند.

به گفته سیما سادات لاری،‌ سخنگوی وزارت بهداشت پنج ‌هزار و ۳۹ بیمار مبتلا به کرونا هم در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

از طرفی دکتر موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره وضعیت کرونا و تغییر رنگ شهرها از قرمز به نارنجی و زرد گفته: از هفته پیش الگوی رنگ‌بندی وضعیت کرونایی در کشور از ضریب خطر‌پذیری که قبلا اعمال می‌شد به بیماران بستری تغییر یافته است و به همین دلیل هم ما شاهد بودیم که وضعیت شهرستان‌های قرمز ما به نارنجی تبدیل شد.

به گفته وی اگر الگوی رنگ‌بندی وضعیت کرونایی در استان‌های کشور، با ضریب خطرپذیری ابتلا به ویروس کرونا همانند گذشته محاسبه شود، هر ۱۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.