تولید سالانه ۴۰ میلیون قطعه ماهی زینتی در کاشان

تولید سالانه ۴۰ میلیون قطعه ماهی زینتی در کاشانکاشان فردا – مدیر جهاد کشاورزی کاشان گفت: این شهرستان با تولید و پرورش ۴۰ میلیون قطعه ماهی در سال رتبه نخست تولید ماهیان زینتی در کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، رضا مظلومی عصر یک‌شنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه سالانه نزدیک به ۲۵۰ میلیون قطعه ماهیان زینتی در کشور تولید می‌شود، افزود: اکنون ۷۰ درصد ماهیان زینتی استان اصفهان در کاشان پرورش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: با انجام مجموعه اقدا‌ماتی برای توسعه روند پرورش ماهیان زینتی در کاشان تلاش می‌شود تا این شهرستان قطب تولید ماهیان زینتی در خاورمیانه باشد.

بیشتر بخوانیم:
+ اجرای موفق طرح تولید خوراک آبز‌یان زینتی در کاشان

مدیر جهاد کشاورزی کاشان اظهار داشت: بخشی از تولید و پرورش ماهیان زینتی در این شهرستان مخصوص شب عید نوروز است که اکنون تلاش می‌شود بخش عمده آن به بازارهای صادراتی راه یابد.

وی از صدور مجوز یک واحد پرورش یک میلیون قطعه‌ای‌ ماهیان زینتی در کاشان خبر داد و گفت: این واحد امسال ۴۰۰ هزار قطعه ماهی به کشورهای عراق و ترکیه صادر کرد.

مظلومی افزود: برای توسعه پرورش ماهی ۵۰ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی شماره سه کاشان به ناحیه صنعتی پرورش ماهیان زینتی اختصاص یافته است.

به گفته وی، در ناحیه صنعتی پرورش ماهیان زینتی ۲۲۰ قطعه زمین یک هزار مترمربعی در نظر گرفته شده است که در آن افزون بر پایانه صادراتی، نمایشگاه و فروشگاه، سالن همایش و استقرار واحد توسعه و تحقیق پیش‌بینی شده است.

وی با بیان این‌که برای ساخت آکواریم، غذای ماهی، تجهیزات آکواریومی و لوازم جانبی نگه‌داری ماهیان زینتی یک سرمایه‌گذار بخشی خصوصی نیز در این شهرک مستقر خواهد شد، ادامه داد: در صورت تامین آب مورد نیاز، سالانه ۲۲۰ میلیون قطعه ماهی زینتی در این ناحیه صنعتی پرورش داده خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی کاشان در بخش دیگری اظهار داشت: ورود و خروج خودروهای ویژه حمل مصالح ساختمانی به زمین‌های کشاورزی بر پایه حکم دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان ممنوع است.

مظلومی افزود: بر این پایه، ماموران نیروی انتظامی و پلیس راهور افزون بر جریمه خودرو متخلف، آن را توقیف و به پارکینگ انتقال خواهند داد.

وی تصریح کرد: هرگونه تغییر کاربری و ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی خارج از محدوده شهر ممنوع بوده و در صورت مشاهده طبق قانون مشمول قلع و قمع خواهد شد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.