دهمین جشنواره مد و لباس فجر با عنوان کاشان

دهمین جشنواره مد و لباس فجر با عنوان کاشانکاشان فردا – فراخوان دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور منتشر شد. موضوع ویژه این دوره از جشنواره در کلیه بخش‌های مسابقه «کاشان» معین شده است.

شهرستان کاشان شهری تاریخی با قدمت ۷۵۰۰  ساله، به دارالمومنین یا شهر گل و گلاب معروف، و بزرگ‌ترین و پرجمعیت­‌ترین شهرستان استان اصفهان است. این شهرستان زادگاه یکی از کهن‌ترین تمدن‌های جهان در منطقه‌ای به نام «سیَلک» و نخستین تمدن شهرنشینی را دارد.

به گزارش روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر رویدادی فراگیر در حوزه هنر ـ صنعت مد و لباس است که در راستای تحقق مفاد ماده سه قانون ساماندهی مد و لباس هرساله به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ «کاشان» موضوع نخستین حضور مد و لباس در جشنواره فجر

امسال نیز این جشنواره دهمین دوره خود را با ۱۱ هدف از جمله تحقق اصول و سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه مد و لباس و صیانت از حقوق و ارج نهادن به کوشش‌های طراحان، فعالان، پیش‌کسوتان و دست‌اندرکاران هنر ـ صنعت مد و لباس برگزار می‌کند.

بخش‌های اصلی جشنواره دهم مد و لباس فجر شامل:

۱. طراحی (مسابقه و نمایش)
۲. علمی ـ پژوهشی
۳. صنعت و فناوری‌های نوین
۴. اتحادیه‌ها، انجمن‌ها، خانه‌های مد و موسسات مد و لباس
۵. استان‌ها و اقوام (بصورت غیرمتمرکز در سراسر کشور )
۶. بین‌الملل

در بخش رقابتی جشنواره دهم موضوعات طراحی لباس، طراحی پارچه، طراحی جواهرات و زیورآلات، طراحی کیف و کفش، چادر، پوشش سر و مسابقه زنده طراحی (ایده تا اجرا) به رقابت گذاشته شده است. البته در بخش مسابقه زنده طراحی (ایده تا اجرا) نیز هنرمندان کشورمان در بخش‌های لباس اجتماع بانوان، طراحی چادر و مانتو عبایی، لباس اجتماع آقایان، طراحی پارچه، طراحی کیف و کفش و طراحی زیورآلات به رقابت خواهند پرداخت.

بخش غیررقابتی جشنواره دهم مد و لباس فجر نیز شامل ویترین ملی لباس، ویترین ملی زیورآلات و ویترین ملی کیف و کفش خواهد بود.

علاقه‌مندان برای حضور در این جشنواره تا دهم بهمن‌ماه فرصت دارند آثار خود را بر اساس ضوابط اعلام شده به نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان حافظ، چهارراه کالج، جنب پمپ بنزین، کوچه هلال احمر، پلاک ۶ فرستاده و در صورت نیاز با شماره تلفن‌های: ۰۲۱۶۶۷۲۲۳۱۲ ـ ۰۲۱۶۶۷۳۱۵۶۰ ـ  ۰۲۱۶۶۷۴۲۱۱۷ و یا ۰۹۳۰۶۴۵۴۵۲۸ / ۰۹۳۳۳۹۷۱۱۳۶ / ۰۹۱۰۹۵۱۶۸۴۱ / ۰۹۱۲۶۸۹۴۵۹۰ و نمابر ۰۲۱۶۶۷۲۲۳۱۳ تماس بگیرند.

برای نام‌نویسی و دریافت اطلاعات جشنواره نیز می‌توانید به آدرس www.iranmode.fahang.gov.ir مراجعه کنید.

دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر ۲۵ بهمن لغایت اول اسفند ماه سال جاری در بوستان گفت‌وگو به آدرس تهران، بزرگراه شهید چمران، مجتمع نمایشگاهی شهرداری تهران برگزار می‌شود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.