جراحی موفق حفره «استابولوم» در بیمارستان بهشتی کاشان

جراحی موفق حفره «استابولوم» در بیمارستان بهشتی کاشانکاشان فردا – رئیس بیمارستان بهشتی کاشان از انجام عمل جراحی موفق حفره استابولوم بدون اکسپلور اعصاب و عروق توسط متخصص جراحی ارتوپدی در این مرکز درمانی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بیمارستان، دکتر ابوالفضل شجاعی گفت: بیمار مرد ۴۵ ساله‌ای بود که در اثر سقوط از ارتفاع، دچار شکستگی و دررفتگی هر دو ستون مفصل لگن (استابولوم) شده بود.

دکتر شجاعی افزود: بعد از بررسی‌های لازم، بیمار برای جراحی به اتاق عمل جنرال این مرکزمنتقل شد، جراحی شکستگی و دررفتگی هر دو ستون مفصل لگن (استابولوم) توسط دکتر داود دهقانی اشکذری متخصص ارتوپدی حدود ۲ ساعت روی بیمار انجام و با موفقیت به اتمام رسید.

بیشتر بخوانیم:
+ جراحی موفقیت‌آمیز قلب باز همزمان دو دریچه قلب در بیمارستان بهشتی کاشان

به تصریح رئیس بیمارستان بهشتی با حضور متخصصین با تجربه و متبحر، و با وجود دستگاه‌های به‌روز و جدیدی در این بیمارستان، بیماران منطقه نیاز به مراجعه به مراکز استان‌ها نخواهند داشت و کلیه اعمال جراحی ارتوپدی توسط پزشکان این مرکز با دقت و کیفیت لازم قابل انجام خواهد بود.

دکتر دهقانی اشکذری درباره انجام چنین عمل‌های جراحی گفت: حفره استابولوم قسمتی از استخوان لگن است که با سر استخوان ران مفصل می‌شود. شکستگی‌های استابولوم جزئی از شکستگی‌های لگن بوده و از شدیدترین آسیب‌های سیستم اسکلتی هستند که توسط جراحان ارتوپد درمان می‌شوند و معمولا بر اثر تصادف اتومبیل یا سقوط از بلندی بوجود می‌آیند.

وی انجام این عمل سخت و مهم را بدون اکسپلور اعصاب و عروق بیان کرده و افزودند: جراحی شکستگی‌های استابولوم جزو اعمال جراحی پیچیده و مشکل ارتوپدی است و چون از یک طرف قسمت شکسته‌شده در عمق لگن بوده و دسترسی به آن مشکل است و از طرف دیگر رگ‌های بزرگی که از لگن به‌طرف پا می‌روند و همچنین عصب سیاتیک و روده و مثانه در نزدیکی محل شکستگی هستند، انجام عمل را مشکل می‌کند.

بیمار اکنون در بخش جراحی مردان بستری و در حال حاضر با حال عمومی مساعد تحت مراقبت است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم  https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.