آزادی سه محکوم به قصاص از زندان کاشان

آزادی سه محکوم به قصاص از زندان کاشانکاشان فردا – رئیس زندان کاشان از بخشش و آزادی هم‌زمان سه نفر محکوم به قصاص از این زندان خبر داد.

محسن محبوبی به ایسنا گفت: سه نفر در سال ۱۳۷۶ جهت سرقت وارد یک منزل شده و هنگام فرار دست و دهان دو بانوی سالمند ساکن در منزل را بسته بودند که در نهایت این عمل منجر به فوت این دو بانو شد.

وی افزود: تلاش‌های انسان‌دوستانه مجموعه قضایی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با جلب مشارکت نیکوکاران برای تأمین ۴۲۰ میلیون تومان اعتبار و صلح بین طرف‌های دعوا به نتیجه رسید و امیدواریم پس از طی فرایند قانونی محکومان به آغوش خانواده برگردند.

بیشتر بخوانیم:
+ خانواده نوش‌آبادی هزینه نذر محرم را صرف آزادی یک زندانی کرد

وی تصریح کرد: آزادی متهمان خبر خوشایند و مسرت‌بخشی است، اما این موضوع از منظر انسان‌شناسی جای تأمل و درنگ دارد و باید برای افراد جامعه به ویژه نسل جوان در فضاهای فرهنگی مثل مسجد و حسینیه یا مدرسه و دانشگاه و فرهنگ‌سراها تبیین و تشریح شود.

محبوبی تأکید کرد: سه جوان برای رفع مشکل اقتصادی خانواده خود مسیر اشتباهی را انتخاب کرده و اقدام به سرقت می‌کنند سپس با دومین تصمیم اشتباه دست و دهان صاحبان مال را می‌بندند و فرار می‌کنند که به مرگ دو نفر ختم می‌شود بنابراین مهارت‌های تصمیم‌گیری را باید به همه افراد جامعه آموزش داد.

وی گفت: نکته دوم مشارکت شهروندان برای آزادی زندانیان است که این موضوع ریشه در تاریخ و تمدن ایرانی و آموزه‌های دینی ما دارد.

رئیس زندان کاشان گفت: قانون مجازات اسلامی، همان‌طور که به مجازات و قصاص حکم می‌کند، اما فرصت بخشش و گذشت را نیز پیش‌بینی کرده است تا ضمن تأمین امنیت شهروندان، فرهنگ صلح و مهربانی نیز در جامعه فراگیر شود و حاصل این اندیشه، در سال جاری آزادی ۱۱۰ زندانی و بخشش ۹ محکوم به قصاص است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.