مصرف گاز در کاشان ۸ درصد افزایش یافت

مصرف گاز در کاشان ۸ درصد افزایش یافتکاشان فردا – رئیس اداره گاز کاشان گفت: مصرف گاز مشترکان این شهرستان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۸ درصد افزایش داشته است.

امیرحسین مشجری جمعه در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: این میزان افزایش مصرف در حالی است که تعداد مشترکان سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش سه و نیم درصدی داشت.

وی از شهروندان کاشانی خواست که فصل زمستان در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند تا صنایع و کارخانه‌هایی که از گاز طبیعی استفاده می‌کنند به دلیل افزایش مصرف گاز در بخش خانگی دچار محدودیت مصرف نشوند.

بیشتر بخوانیم:
+ زمستان جاری سرد و پربارش پیش‌بینی می‌شود

رئیس اداره گاز کاشان یادآور شد: دمای استاندارد در منزل و اتاق‌ها ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد و در اداره، سالن‌ و راهروها بین ۱۴ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد است.

وی خاطر نشان کرد: مشترکان با کاهش یک درجه سانتی‌گراد دما می‌توانند ۶ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

مشجری افزود: توجه و رعایت نکات ایمنی و کنترل دودکش در زمان استفاده، حوادث ناشی از گاز را به حداقل می‌رساند.

رئیس اداره گاز کاشان اظهار داشت: باتوجه به این‌که در تمامی معابر این شهرستان شبکه گاز وجود دارد برای جلوگیری از بروز حواث و قطع گاز، شهروندان قبل از هرگونه عملیات حفاری با این شرکت هماهنگ باشند.

وی اظهار داشت: شهروندان کاشانی درصورت قطع گاز و برای انجام هماهنگی‌های لازم می‌توانند با امداد گاز به شماره ۱۹۴ تماس بگیرند.

مشجری با بیان اینکه تمامی روستاهای کاشان از نعمت گاز بهره‌مند هستند ادامه داد: تنها در اسدآباد برای گازرسانی طراحی انجام شده و در صورت اجرای مصوبه‌های بند “ق” این روستا گازدار می‌شود.

بر پایه مفاد بند “ق” تبصره (۲) قانون بودجه کشور به وزارت نفت اجازه داده شده است تا سقف ۱۰۰ میلیارد دلار در طرح‌های توسعه‌ای میادین مشترک و یا طرح‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی سرمایه‌گذاری کرده و یا مجوزهای سرمایه‌گذاری را صادر کند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی جمعیت شهری کاشان نیز از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

شهرستان کاشان دارای نزدیک به ۱۴۰ هزار مشترک گاز طبیعی است که از این تعداد ۱۰۵ هزار مشترک خانگی و بقیه سایر بخش‌ها هستند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.