تولید عطر با رایحه انحصاری با اسانس پسته

تولید عطر با رایحه انحصاری با اسانس پسته کاشان فردا – مخترع و مبتکر دانشگاه ولیعصر رفسنجان گفت: برای نخستین‌بار در جهان تولید عطر با رایحه انحصاری بر پایه اسانس پسته را در رفسنجان به تولید رساندیم و دهه فجر از چهار محصول ما رونمایی می‌شود.

به گزارش فارس، از آنجایی که رفسنجان قطب تولید پسته در دنیاست، این موضوع بهانه‌ایست برای خلق ایده‌هایی که می‌تواند ناب باشد، یکی از این ایده‌ها که نخستین‌بار با تعارف‌کردن مقداری پسته به یک دوست که مهمانی از آلمان داشت، خلق می‌شود که در این گزارش به آن می‌پردازیم.

سید محمدباقر مرعشی که نخستین‌بار خودروی هیبریدی را ساخت و با حضور رئیس جمهور وقت در رفسنجان افتتاح شد؛ می‌گوید، مقداری پسته تازه برای یکی دوستانم آورده بودم که این دوست من هم یک مهمان آلمانی داشت، زمانی که پسته‌ها را به مهمانش تعارف کرد، مهمان آلمانی پوست پسته را کف دست خود له کرد و گفت”چه بوی خاصی دارد”.

بیشتر بخوانیم:
+ پیوند صنعت، دانشگاه در توسعه کار گلاب لازم است

وی ادامه داد: با اینکه سال‌ها با پسته همراه بودیم و تنها به طعمش توجه می‌کردیم، بو و رایحه آن برایمان جالب و مهم نبود و همان‌جا بود که نخستین جرقه تولید عطر و اسانس از پسته در ذهنم زده شد و با مطالعه و تحقیق برای تهیه اسانس پسته وارد این کار شدم و تحقیقاتم را شروع کردم.

مرعشی اظهار کرد: با مراجعه به پژوهشکده اسانس کاشان از اهمیت و خاص‌بودن این اسانس مطمئن شدم و مراحل ثبت اختراع و پتنت البته با مشکلات زیادی که سر راهم قرار گرفت، را طی کردم و سرانجام سال ۲۰۱۸ به نتیجه رسید و افتخار ثبت نخستین اسانس طبیعی به نام ایران کسب شد.

این پژوهشگر رفسنجانی با ابراز رضایت از به ثمررسیدن تلاش گروهی‌اش، تصریح کرد: برای اولین‌بار در جهان عطرهایی با رایحه انحصاری بر پایه پسته تولید کردیم و به‌زودی وارد بازار عطر و ادکلن خواهیم کرد.

قرار است این گروه نخستین تولیدات خود را با تولید چهار نمونه عطر فاخر با نامی برگرفته از نام‌های بومی در دهه فجر رونمایی کنند.

خروج 53 میلیون دلار از کشور برای واردات عطر
سال ۹۷ برای واردات عطر از خارج از ۵۳ میلیون دلار ارز از کشور خارج شده‌است. تولید عطر داخلی و به انحصار درآوردن بازارهای دنیا می‌تواند کمک به اقتصاد کشورمان نیز باشد که اگر این تیم حمایت شوند، این مهم میسر خواهد شد.

تولیدکننده، مخترج و مبتکر دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان خاطرنشان کرد: طراحی و تولید اسانس از خودمان است و مشابه بوی خارجی ایجاد نکردیم، بلکه کار ما خلق یک عطر جدید بوده است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.