کشف بیش از ۵ هزار فرآورده آرایشی و دارویی غیرمجاز در کاشان

کشف بیش از ۵ هزار فرآورده آرایشی و دارویی غیرمجاز در کاشانکاشان فردا – کشف بیش از ۵ هزار فرآورده آرایشی و دارویی غیرمجاز در کاشان. معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از کشف بیش از ۵ هزار قلم فراورده دارویی قاچاق و غیرمجاز در کاشان خبر داد.

دکتر محسن تقی‌زاده، به بیش از ۶۵۰ بازرسی انجام شده توسط بازرسان این معاونت در ۹ ماه گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت، بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ قلم با ارزش بیش از ۱۴۰ میلیون تومان محصولات قاچاق در کاشان کشف شد.

وی افزود: این اقلام شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی قاچاق و تاریخ گذشته بود که به دستور دادستان توقیف و به مراجع قضایی معرفی شدند.

بیشتر بخوانیم:
+ کشف ۶ تن الکل متانول غیرمجاز در کاشان

وی، با بیان به اینکه اغلب بازدید و بازرسی‌ها در قالب گشت مشترک و با محوریت معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان به همراه کارشناسان سازمان‌های صمت، تعزیرات، و پلیس صورت می‌گیرد، تصریح کرد: این معاونت آماده هرگونه همکاری در زمینه دریافت شکایات و استعلام‌های لازم محصولات سلامت‌محور را دارد.

دکتر تقی‌زاده با اشاره به بروز عوارض و مشکلات جبران‌ناپذیر گزارش شده در استفاده از این‌گونه محصولات، گفت: کالاهای سلامت‌محور جمع‌آوری شده محصولاتی است که به صورت قاچاق و خارج از فرایند و مبادی قانونی وارد کشور می‌شود و از آنجائی‌که بر شرایط نگه‌داری و حمل این کالاها هیچگونه نظارتی صورت نمی‌گیرد به عنوان یک کالای غیربهداشتی تلقی می‌گردد و مورد تائید هیچ آزمایشگاهی برای آزمایشات لازم قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: کالا‌های سلامت‌محور شامل دارو، مکمل‌ها، ملزومات و تجهیزات پزشکی، مواد و فراورده‌های خوراکی آشامیدنی و آرایشی بهداشتی از اولویت‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالاست.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با تأکید بر لزوم آگاهی مردم از اهمیت شناسایی اصالت کالا‌های سلامت‌محور مصرفی افزود: راه‌اندازی سامانه تیتک (TTAC) گام بزرگی برای شناسایی اصالت کالا می‌باشد.

دکتر تقی‌زاده با اشاره به گزارش اقدامات و ارجاع پرونده‌های مربوطه به مراجع قضایی، گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب به سمتی برویم که آگاهی مردم در مورد محصولات قاچاق افزایش پیدا کند و از آثار سوء آن مطلع شوند.

وی، با بیان اینکه رویکرد مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور باید جنبه پیشگیرانه داشته باشد، تصریح کرد: مردم در خریدهای خود جهت اطمینان می‌توانند پس از استعلام و دریافت پاسخ از طریق سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲، سایت www.ttac.ir، شماره تماس ۶۱۸۵ – ۰۲۱ و بارکد دو بعدی با استفاده از نرم‌افزار موبایلی اقدام به خرید و مصرف کالای مورد نظر دقت داشته باشند.

دکتر تقی‌زاده یادآور شد: شماره پیامک یا شماره تلفنی که به جای شماره‌های یاد شده درج شده باشد جعلی است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.