دو شرکت آلاینده محیط زیست در کاشان تعطیل شدند

دو شرکت آلاینده محیط زیست در کاشان تعطیل شدندکاشان فردا – دو شرکت آلاینده محیط زیست در کاشان با حکم قضایی تعطیل شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان با بیان اینکه در طول سال پایش و رصد شرکت‌های تولیدی و صنعتی با هدف جلوگیری از آلایندگی‌های احتمالی به شکل مستمر و مداوم در کاشان انجام می‌شود تصریح کرد: کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست کاشان تنها در تاریخ ۲۳ دی‌ماه از ۳۷ شرکت بازرسی کردند و هفته گذشته دو واحد آلاینده با دستور دادستانی تعطیل شد.

به‌گزارش ایلنا، اللهیار دولتخواه تاکید کرد: صدور مجوز و تاسیس واحد خردایش سرب به منزله کم‌توجهی و نادیده‌گرفتن مقررات و ضوابط زیست محیطی نیست و مدیران این شرکت موظف شدند تمامی دستور‌العمل‌های لازم جهت جلوگیری از بروز آلایندگی را اجراکنند.

بیشتر بخوانیم:
+ مهروموم یک واحد آلاینده محیط زیست در کاشان

دولتخواه با اشاره به اینکه موافقت و صدور مجوز تاسیس این واحد خردایش سرب هیچ منع قانونی نداشته و مشابه آن در استان‌های مجاور نظیر قم وجود داشته و هم‌اکنون نیز در حال فعالیت هستند، افزود: هیچگاه نمی‌توان منکرآلایندگی واحدهای تولیدی و صنعتی در تمامی مناطق کشور شد و این نمی‌تواند به معنای کوتاهی و قصور کارشناسان محیط زیست باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان اظهار داشت: برجسته‌کردن برخی مشکلات و نواقص مانند خرابی دستگاه سنجش آلودگی و همچنین تشدید آلودگی هوای کاشان که با هدف تخریب و تضعیف زحمات همکاران محیط زیست کاشان صورت می‌گیرد غیر قابل قبول بوده و طرح هر گونه ادعایی مبنی بر کم‌کاری کارکنان محیط زیست کاملا بی‌پایه و اساس است.

وی خاطر نشان کرد: انتشار اخبار یا مطالب بی‌اساس در فضای مجازی به غیر از افزایش نگرانی مردم و کم‌اثرشدن تلاش‌های یک مجموعه دستاورد دیگری ندارد‌.

دولتخواه از شهروندان درخواست کرد از ترددهای غیرضروری و استفاده از خودروهای تک‌سرنشین در روزهای آلوده شهر کاشان پرهیز کنند و مردم مطمئن باشند کارشناسان اداره حفاظت از محیط زیست کاشان به عنوان عضوی از جامعه بزرگ کاشان نظارت و دقت کافی بر حسن اجرای استانداردهای زیست محیطی و رعایت قوانین توسط صاحبان شرکت‌های صنعتی دارند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.