۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در اردستان بسته شد

۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در اردستان بسته شدکاشان فردا – ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز در اردستان بسته شد.

رئیس اداره منابع آب اردستان گفت: ۱۰ حلقه چاه غیرمجاز با تلاش نیروهای حفاظت منابع آب این شهرستان شناسایی و مسدود شده است.

بهنام هوایی سه‌شنبه ۳۰ دی‌ماه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: چاه‌های بسته‌شده در بخش کشاورزی بود که پیشتر به مالکان آن‌ها اخطار لازم داده شد اما اقدامی درخصوص تعطیلی چاه‌ها صورت نگرفت و در نهایت مسدود شد.

بیشتر بخوانیم:
+ ۵ حلقه چاه غیرمجاز در آران ‌و بیدگل بسته شد

وی تصریح کرد: حفظ و حراست از سفره‌های آب زیرزمینی در مناطق کویری و کم‌‌آب‌ برعهده اداره منابع آب است و در این راستا با جدیت برخورد قانونی می‌شود.

رئیس اداره منابع آب اردستان از نصب ۱۵ کنتور حجمی هوشمند در سال جاری روی چاه‌ها خبر داد و اظهار داشت: تا کنون ۲۹۱ کنتور حجمی هوشمند روی چاه‌های این شهرستان نصب شده و این مهم همچنان ادامه دارد.

هوایی خاطرنشان کرد: با نصب این کنتورها و بستن چاه‌های غیرمجاز در سال جاری افزون بر ۲ میلیون مترمکعب آب زیرزمینی صرفه جویی شد.

وی با بیان اینکه کنترل برداشت منابع زیرزمینی، اصلاح و تعدیل پروانه‌های بهره‌برداری آب در اردستان حال اجرا است، افزود: تا کنون نیمی از برنامه‌های ابلاغی آب استان در این خصوص اجرایی شده و برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بستر رودخانه‌ها نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

رئیس اداره منایع آب اردستان گفت: در این ارتباط ۶ فقره ساخت‌و‌ساز غیرمجاز در روستاهای رقران، گله انجیله، فسخود تخریب و سه مورد قطع درخت انجام شد.

هوایی با اشاره به طرح‌ مطالعات رودخانه‌های فصلی اردستان اضافه کرد: در سال گذشته‌ ۶ مورد طرح مطالعاتی انجام شده از جمله رودخانه چرمهین با اعتبار هفت میلیون تومان به پایان رسید.

رئیس اداره منابع آب اردستان پیش از این از شناسایی ۴۲۹ حلقه چاه غیرمجاز خبر داده بود که‌ ۳۱۷ حلقه فعال و ۱۱۲ حلقه غیرفعال هستند.

از این تعداد، ۳۰۰ حلقه چاه خانگی از سال‌های گذشته به دلیل نبود آب لوله‌کشی حفر شد که بیشتر به صورت آشامیدنی، بهداشت و آبیاری باغچه منزل مصرف می‌شود و تاکنون تعدادی از آنها بسته شده است.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.