کاشان مقصد نخست گردشگران خارجی در ایران است

کاشان مقصد نخست گردشگران خارجی در ایران استکاشان فردا – کاشان مقصد نخست گردشگران خارجی در ایران است.

کتاب راهنمای گردشگری – فرهنگی کاشان شام‌گاه پنج‌شنبه در آیینی با حضور جمعی از فعالان گردشگری کشور و مسئولان کاشان ـ مقصد نخست گردشگران خارجی در ایران ـ رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، شهردار کاشان در این آیین گردآوری این کتاب در مورد سوابق تاریخی کاشان را بسیار خوب و شبیه یک شناسنامه توصیف کرد و افزود: این کتاب ظرفیتی ویژه در گردشگری کشور ایجاد کرده است و اثری ماندگار در این حوزه خواهد بود.

سعید ابریشمی‌راد با بیان اینکه کاشان دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه گردشگری است، افزود: این شهرستان به عنوان مقصد گردشگران خارجی در رتبه‌های نخست بازدید قرار دارد که حاکی از ظرفیت کاشان در حوزه گردشگری جهانی است.

استاد پیشکسوت معماری کاشان نیز گفت: کاشان در حوزه گردشگری جایگاه ویژه‌ای دارد که می‌توان این مهم را به خاطر نهضت احیای خانه‌های تاریخی در ۲۰ سال گذشته برشمرد.

اکبر حلی افزود: زمانی که این نهضت شروع شد عده‌ای تجمع‌های اعتراضی به آن را شروع و اعلام کردند که مرمت خانه‌های تاریخی، حیف‌ومیل بیت‌المال است.

بیشتر بخوانیم:
+ «اهل کاشانم» نخستین کتاب از پروژه «اهل ایرانم» منتشر می‌شود

وی افزود: فرهنگ‌سازی احیای خانه‌های تاریخی سال‌ها طول کشید و اکنون با احیای صدها خانه تاریخی در کاشان، و این شهرستان به مقصد یک گردشگری و بهشت گردشگران تبدیل شد.

حلی با اشاره جامعیت کتاب راهنمای گردشگری کاشان خاطر نشان کرد: این کتاب هرگونه اطلاعاتی در زمینه‌های مختلف را بیان می‌کند و می‌تواند به معرفی هرچه بیشتر کاشان به جهانیان بپرددازد.

کاشان مقصد نخست گردشگران خارجی در ایران است

همچنین عضو فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری اظهار داشت: برای رونق بیشتر گردشگری در کشور لازم است ادبیات ایران وارد گردشگری شود.

آرش نورآقایی افزود: رابطه بین گردشگری و ادبیات بسیار قوی است که تاکنون کاری در این زمینه در کشور نشده است.

وی بیان کرد: با پررنگ کردن نقش افسانه، داستان، ادبیات و سفرنامه می‌توان شاهد رونق بی‌نظیر گردشگری شد، چرا که در یکی از شهرهای اروپا حضور میلیون‌ها گردشگر برای بازدید از یک مجسمه افسانه‌ای مشاهده می‌شود.

به گفته وی، در کتاب راهنمای گردشگری کاشان سعی شده است رابطه بین فیلم و گردشگری برقرار و نقش ادبیات پررنگ شود.

کتاب راهنمای گردشگری- فرهنگی کاشان با ۴۹۵ صفحه با تیراژ ۲ هزار نسخه توسط شورای نویسندگان و زیرنظر آرش نورآقایی منتشر شد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.