شناسایی سالی ۷۰۰ بیمار سرطانی در منطقه کاشان

شناسایی سالی ۷۰۰ بیمار مبتلا به سرطان در منطقه کاشانکاشان فردا – شناسایی سالی ۷۰۰ بیمار مبتلا به سرطان در منطقه کاشان.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اعلام کرد: سالانه حدود ۷۰۰ بیمار جدید مبتلا به سرطان طبق آخرین گزارش دبیرخانه ثبت سرطان دانشگاه در منطقه کاشان شناسایی می‌شوند.

دکتر مهدی دلاوری، با بیان این‌که از این تعداد ۵۱ دصد متعلق به مردان است افزود: بروز سالانه سرطان در منطقه تحت پوشش دانشگاه، ۱۳۸ در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است که پائین‌تر از میزان شناسایی در کشور در کشور است.

بیشتر بخوانیم:
+
«براکی‌تراپی» بیمارستان آیت‌الله یثربی راه‌اندازی شد

دکتر دلاوری، شایع‌ترین سرطان‌هایی شناسایی‌شده را به ترتیب در مردان پروستات، معده، کولورکتال، مثانه و مغز و در زنان؛ پستان، کولورکتال، تیروئید، خون، معده و مثانه در این منطقه اعلام کرد.

وی، با اشاره به این‌که سالیانه در کشور حدود ۱۱۰ هزار نفر به سرطان مبتلا می‌شوند، اظهار داشت: از این موارد ۴۷ درصد در زنان و ۵۳ درصد در مردان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان یادآور شد: شایع‌ترین سرطان‌ها در کشور در مردان سرطان معده، پوست، پروستات کولورکتال، مثانه و در زنان به ترتیب سرطان پستان کولورکتال، پوست، تیروئید و معده است.

به گفته وی سرطان پستان در زنان ایرانی با ۱۲ هزار و ۸۰۲ مورد و سرطان معده در مردان با ۹ هزار ۷۸۶ مورد بیشترین بروز را داشته است.

خیلی از سرطان‌ها با تشخیص زودرس قابل پیشگیری هستند
دکتر دلاوری ادامه داد: ۴۰ درصد سرطان‌ها با تشخیص زودرس قابل پیشگیری و دست‌کم ۴۰ درصد آن‌ها با تشخیص زودهنگام قابل درمان هستند.

وی گروه‌های هدف برای تشخیص زودهنگام سرطان‌های پستان را در زنان ۳۰ تا ۷۰ سال، سرطان روده بزرگ شامل زنان و مردان ۵۰ تا ۷۰ سال و غربالگری دهانه رحم برای زنان ۳۰ تا ۵۹ سال برشمرد.

معاون بهداشتی دانشگاه، کنترل عفونت و بيماري‌هاي واگير، افزایش جمعیت سالمندی، و تغییر سبک زندگی مردم را از علل افزايش آمار سرطان در ايران اعلام کرد.

وی اظهار داشت: همه عوامل موثر بر سلامت انسان در اختیار وزارت بهداشت نيست و فقط ٢٥ درصد آن برعهده اين وزارت‌خانه می‌باشد و ٧٥ درصد عوامل موثر در سلامت را ساير سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها رقم مي‌زنند که برای تامین و ارتقاء سلامت جامعه، و کاهش سرطان مشاركت بين‌بخشي ضروری است.

یکم تا هفتم بهمن‌ماه هفته پویش ملی مبارزه با سرطان از سوی وزارت بهداشت اعلام شده است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.