تئاتر مهر شانزدهم بیشتر به صورت فیلم-تئاتر است

تئاتر مهر شانزدهم بیشتر به صورت فیلم-تئاتر استکاشان فردا – تئاتر مهر شانزدهم بیشتر به صورت فیلم-تئاتر است.

دبیر شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر کاشان با اشاره به برگزاری بخش‌های مسابقه‌ای تئاتر صحنه‌ای بزرگ‌سال و کودک و نوجوان این جشنواره به صورت مجازی عنوان کرد: امسال بخش اصلی این جشنواره متفاوت‌تر از سال‌های گذشته بوده و به صورت فیلم-تئاتر است.

خیام وقار در گفتو‌گو با برنامه صبح سیلک رادیو کاشان اضافه‌شدن بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی را به برنامه‌های شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر مورد تأکید قرار داد و گفت: علاقه‌مندان این بخش می‌توانند آثار را به صورت الکترونیکی ارسال کنند تا بررسی و نتایج آن اعلام شود.

وی ایده‌پردازی و ثبت جشنواره سراسری تئاتر مهر را در تقویم رویدادهای فرهنگی وزارت ارشاد، از اتفاقات مثبت این جشنواره در سال گذشته معرفی و اعلام کرد: بخش جانبی جشنواره امسال نیز به صورت سیار با استفاده از اتوبوس گردشگری غدیر و کامیون صحنه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مهمان فضاهای حاشیه‌ای شهر؛ مانند شهرک خاتم‌الأنبیا می‌شود.

بیشتر بخوانیم:
+ تئاتر مهر فرصتی برای انتقال فرهنگ شهروندی

وقار با بیان اینکه شهرداری می‌تواند در رویداد امسال جشنواره با توجه به محدودیت‌های کرونا امکان تماشای تئاتر را برای عامه مردم در شهر فراهم کند، تبیین کرد: در صورت امکان قرار است در دو نقطه مهم از شهر پرده‌های بزرگ نمایش تصویری تعبیه شود تا شهروندان در خودروهای خود به نظاره اجراهای منتخب با کیفیت مناسب صدا و تصویر بنشینند.

این هنرمند عرصه تئاتر، انتشار فراخوان شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر را در سه بخش نمایشنامه‌نویسی، تئاتر بزرگسالان و بخش کودک و نوجوان یادآور شد و تصریح کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه تا یکم اسفندماه سال جاری است و بعد از اعلام نتایج برگزیدگان آثار در دهم اسفندماه، منتخب آثار جشنواره در ۱۶ تا ۲۲ این ماه به اکران در می‌آید.

وی از شهروندان خواست علاوه بر مشاهده اجراهای منتخب از فضای مجازی، برای حضور اتوبوس گردشگری و کامیون تئاتر در محل سکونت یا محله خود در بخش جانبی جشنواره دعوت کنند.

به گفته وقار، فراخوان شانزدهین جشنواره سراسری تئاتر مهر در بیش از ۳۰ خبرگزاری رسمی و صفحات پرمخاطب حوزه نمایش در فضای مجازی انتشار یافته است و امید آن می‌رود گروه‌های تئاتر از شهرهای خود در سراسر کشور بتوانند فیلم‌های صحنه‌ای بسیاری برای دبیرخانه ارسال کنند تا بعد از انتخاب نهایی هیئت داوران همان فیلم‌ها اکران شود.

دبیر شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مهر پرداختن به موضوع مدافعان امنیت و سلامت را جزو اولویت‌های این جشنواره برشمرد و ابراز امیدواری کرد: این جشنواره در سال‌های آتی با برنامه‌ریزی مناسب زمانی و تأمین تسهیلات به صورت بین‌المللی در بیاید و معرف هنر و اصالت‌های معماری سنتی کاشان شود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.