دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی در کاشان

سرهنگ حسین بساطی فرمانده انتظامی کاشانکاشان فردا – دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در اینستاگرام در کاشان.

خانمی که با به دست‌آوردن عکس‌های شخصی یکی از همشهریان اقدام به انتشار تصاویر هتک حیثیت وی نموده بود، به‌دست پلیس فتا شهرستان کاشان دستگیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس کاشان، سرهنگ حسین بساطی فرمانده انتظامی کاشان با اعلام این خبر گفت: در پی مراجعه یکی از همشهریان مبنی بر اینکه در شبکه اجتماعی اینستاگرام، فردی ناشناس ضمن ایجاد مزاحمت و انتشار تصاویر خصوصی و فیلم‌های شخصی، موجب سلب آرامش و امنیت وی شده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا این شهرستان قرار گرفت.

بیشتر بخوانیم:
+ دستگیری عامل انتشار تصاویر خصوصی در اینستاگرام

وی در ادامه تصریح کرد: ماموران با انجام یک سری اقدامات فنی و تخصصی متهم را که خانمی ۲۲ ساله بود شناسایی و طی هماهنگی با دادستان عمومی و انقلاب داخل منزلش دستگیر کردند.

این مقام انتظامی افزود: در بازجویی‌های اولیه، متهم ابتدا منکر هرگونه جرمی بود اما وقتی با شواهد و مدارک مستند پلیس مواجه شد به ناچار لب به اعتراف گشود و انگیزه خود از انتشار تصاویر را انتقام‌گیری شخصی اعلام کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان ضمن معرفی متهم به مراجع قضایی گفت: برابر ماده ۱۷ قانون جرائم رایانه‌ای، هرکس به وسیله سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی، صوت یا تصویر یا فیلم خصوصی یا خانوادگی یا اسرار دیگری را بدون رضایت او جز در موارد قانونی منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، به طوریکه که منجر به ضرر یا عرفا موجب هتک حیثیت او شود، به حبس از ۹۱ روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج میلیون ریال تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.