برگزاری اعتکاف به صورت عمومی در کاشان ممنوع است

برگزاری اعتکاف به صورت عمومی در کاشان ممنوع استکاشان فردا – برگزاری اعتکاف به صورت عمومی در کاشان ممنوع است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری کاشان گفت: با توجه به نمونه مشکوک کرونای انگلیسی در منطقه، اجرای مراسم اعتکاف در شهرستان کاشان به صورت عمومی و دسته‌جمعی ممنوع خواهد بود و در راستای بهره‌مندی از معنویت ایام‌البیض این مراسم به صورت انفرادی و با استفاده از برنامه‌های صداوسیما برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، مسعود خاندایی یک‌شنبه ۲۶ بهمن در نشست وبینار ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان اصفهان، بیان داشت: شرایط شهرستان کاشان در وضعیت هشدار قرار دارد و با وجود ویروس جهش یافته کرونا می‌تواند وضعیت را به نارنجی تغییر داده و شرایط اسفندماه گذشته را برای ما تکرار کند.

بیشتر بخوانیم:
+ برگزاری آیین عزاداری ایام فاطمیه در اصفهان ممنوع است

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری کاشان گفت: برخی از استان‌های شمالی و شهرهای جنوبی و همچنین اصفهان به عنوان شهر گردشگرپذیر از ممنوعیت ورود و خروج برخوردار است که ضرورت دارد با تصمیم ستاد ملی کرونا این ممنوعیت برای کاشان نیز اعلام شود تا شاهد بروز موج دیگری از این ویروس جهش‌یافته به دلیل مسافرت غیرضروری در منطقه نباشیم.

وی افزود: هر شهروند کاشانی در موضوع پیشگیری از ابتلا و انتقال ویروس کرونا سهمی دارد و آن‌هم استفاده از ماسک است که این موضوع شهروند عادی یا مسئول و مدیر نمی‌شناسد و برای همه یکسان است و باید همه رعایت کنیم.

به روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه قمری، ایام‌البیض گفته می‌شود. در روایات بر روزه گرفتن در این ایام تأکید شده است. ایام البیض رجب و در مرتبه بعد شعبان و رمضان، از اهمیتی ویژه برخوردار است، و مراسم اعتکاف در این روز‌ها برگزار می‌شود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیمhttps://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.