دهمین جشنواره مد و لباس فجر آغاز به کار کرد

دهمین جشنواره مد و لباس فجر آغاز به کار کردکاشان فردا – دهمین جشنواره مد و لباس فجر آغاز به کار کرد.

دهمین جشنواره مد و لباس فجر با حضور دبیر کارگروه مد و لباس کشور و شماری از مسئولان در برج آزادی تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر عصر سه‌شنبه ۲۸ بهمن‌ماه با حضور مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس، هاکوپیان، صدیقه پاکبین دبیر این رویداد با بازدید از غرفه‌های فعالان حوزه مد و لباس در برج آزادی به صورت رسمی آغاز به کار کرد.

این جشنواره تا ۲ اسفند ادامه خواهد داشت. بخش بین‌الملل این رویداد روز دوشنبه ۲۷ بهمن‌ماه در قالب «وبینار» آغاز شده است.

بیشتر بخوانیم:
+ کارگاه‌های آموزشی جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر اعلام شد

 

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور در مراسم افتتاح این رویداد گفت: ۸۰ مرکز فعال در حوزه مد و لباس، برای داشتن غرفه در نمایشگاه جشنواره مد و لباس فجر درخواست کردند که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی حدود ۴۰ غرفه در مجموعه برج آزادی حضور دارند.

دهمین جشنواره مد و لباس فجر آغاز به کار کرد

شفاپور افزود: فعالیت دبیرخانه‌های غیرمتمرکز یکی از مهم‌ترین رخدادهای این دوره از جشنواره است که در حال حاضر استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، مازندران، هرمزگان خراسان رضوی، فارس و کرمانشاه در این رویداد مشارکت دارند.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهر کاشان گفت: کاشان را به‌عنوان موضوع دهمین جشنواره مد و لباس فجر تعریف کردیم چون نه تنها با اصفهان به‌عنوان قطب نساجی کشور همسایه است بلکه ظرفیت‌های متوع فرهنگی، تاریخی و هنری این کشور در بخش‌های مختلف سبب شده است که به‌ خاستگاه هویت اسلامی و ایرانی نیز بدل شود.

صدیقه پاک‌بین دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر نیز بر ضرورت انتقال فرهنگ در قالب نمادهای بصری تاکید کرد و گفت: انتخاب شهر کاشان به‌عنوان موضوع جشنواره فرصتی مناسب برای معرفی ظرفیت‌های گسترده این شهر است.

جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر بزرگ‌ترین رویداد تخصصی در عرصه مد و لباس کشور است که هر ساله به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بخش‌های مختلف برگزار می‌شود.

تحقق اصول و سیاست‌های کلان فرهنگی و هنری نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه مد و لباس در کنار رونق اقتصادی و کمک به رشد و توسعه صنایع خلاق در این حوزه از اهداف کارگروه مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

دهممین جشنواره مد و لباس فجر با شعار «هر گوشه کاشان بهشتی است جهان را» در بخش‌های رقابتی و غیر رقابتی قرار بود از ۲۵ بهمن تا اول اسفند برگزار شود که با تغییرات صورت گرفته این جشنواره از ۲۸ بهمن تا ۲ اسفندماه سال جاری در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.