افزایش ۶ درصدی یا کاهش ۹ درصدی؟

کاشان فردا– علی‌اکبر مرتضایی فرماندار شهرستان کاشان که ریاست شورای انتخابات را هم عده دارد امروز از افزایش ۶ درصدی ثبت نام داوطلبان حضور در شوراها نسبت به دوره گذشته خبر داده است.

مرتضایی با اشاره به اینکه برای حضور در ۳۹ کرسی شوراهای شهر در شهرستان کاشان ۲۶۷ داوطلب ثبت نام کرده اند، گفته است:«این تعداد داوطلب ثبت نام شده نسبت به دوره قبلی در شهرستان کاشان شش درصد افزایش را نشان می دهد.»

این ادعا درحالی توسط فرماندار کاشان مطرح می‌شود که در دوره پنجم انتخابات شورای شهر منطقه کاشان ۲۹۴ نفر ثبت نام کرده بودند.

حمیدرضا مومنیان فرماندار پیشین کاشان هفتم فروردین سال ۹۶ در گفتگو با مشکات آنلاین گفت: در حوزه شهری امسال ۲۹۴ داوطلب ثبت نام کردند اما در سال ۹۲، ۲۴۰ نفر؛ تعداد داوطلبان زن هم چه در حوزه شهری و چه در حوزه روستایی نسبت به سال ۹۲ افزایش داشته است.

البته پس از انتشار این گفتگو، کارمندان فرمانداری به مشکات آنلاین گفتند این آمار ۲۹۳ نفر است، ولی این اصلاحیه رسما اعلام نشد.

در هر صورت براساس آمار رسمی اعلام شده، ثبت داوطلبان در حوزه شهری ۹ درصد کاهش داشته است.

مشخص نیست فرماندار کاشان بر اساس چه داده‌هایی و بر اساس کدام فرمول محاسباتی به این عدد رسیده است.

در خبر منتشر شده توسط روابط عمومی فرمانداری کاشان، فقط آمار ثبت نام کنندگان این دوره و ادعای افزایش ۶ درصدی ثبت نام منتشر شده و آمار تعداد ثبت‌نام کنندگان دوره پنجم منتشر نشده است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.