شرکت آب و فاضلاب کاشان برای مدیریت مصرف آب تفاهم نامه ای با مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان امضا کرد

 کاشان فردا – شرکت آب و فاضلاب کاشان برای مدیریت مصرف آب تفاهم نامه ای با مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان امضا کرد

مهندس محمدرضا اسدی در جلسه انعقاد تفاهم نامه مشترک میان مرکز خدمات حوزه های علمیه منطقه کاشان و شرکت آب و فاضلاب با بیان اینکه مدیریت مصرف آب به عنوان یک موضوع مهم واساسی شهرستان مطرح است و دستگاه هایی نظیر آموزش و پرورش،مراکز علمی و دانشگاهی،حوزه های علمیه،پایگاه های بسیج و رسانه ها می تواند بستر مناسبی برای ارائه آموزش های مرتبط با فرهنگ سازی مدیریت مصرف بهینه آب باشند خاطر نشان کرد:

انجام فعالیت های فرهنگی-تبلیغی شامل؛برگزاری مسابقات وجشنواره های فرهنگی،تولید محتوا در ارتباط با ارتقاء آگاهی عمومی نسبت به وضعیت منابع آبی منطقه و همکاری های مشترک با سازمان ها توانسته علیرغم افزایش تعداد مشترکین درسالهای اخیر کاهش پنج درصدی مصرف مشترکین را به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد:کاشان از نظر جغرافیایی در اقلیمی خشک وکم باران واقع شده و هرساله نگرانی هایی بابت بحران کم آبی در حوزه های خانگی،صنعت وکشاورزی وجود دارد که این بیم وهراس در سال جدید وبه دنبال کاهش ۵۰ درصدی بارندگی ها بیشتر شده است.

اسدی با اشاره به جایگاه ویژه وخاص طلاب و روحانیون معظم میان شهروندان آنان را سفیران مصرف بهینه در جامعه عنوان کرد و افزود:طی سال های متوالی شاهد همکاری سازنده ای از طرف ائمه جماعات در راستای فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در سطح منطقه بوده ایم.

رییس هیات مدیره شرکت آب و فاضلاب کاشان وآران کاهش متوسط بارندگی بلند مدت در منطقه را هشداری برای تشدید شرایط کم آبی در سال زراعی پیش رو دانست و تصریح کرد:

در شرایطی که متوسط بارندگی در کشور ۲۵۰ میلیمتر است این میزان در کاشان به ۱۲۵ میلیمتر کاهش یافته و این بدان معناست که اگر صرفه جویی ، آموزش و فرهنگ سازی مصرف صحیح وبهینه انجام نگیرد قطعا منطقه درگیر بحران شدیدکم آبی خواهدشد.

مهندس محمدرضا اسدی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کاشان با بیان اینکه متوسط سرانه مصرف درکشورهایی با میانگین ۸۰۰ میلیمتر در سال فقط به ازای هر نفر روزانه ۱۰۰ لیتر است تاکید کرد:

برخی از شهروندان با این تصور که منابع تامین آب آشامیدنی نامحدود بوده ویا هزینه ناچیزی صرف تصفیه و انتقال آن می شود اقدام به هدر دادن آن می کنند واین استفاده غیر اصولی سرانه مصرف روزانه هر شهروند کاشانی را به میزان ۲۰۰ لیتر افزایش داده است.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کاشان هم در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک با شرکت آب وفاضلاب کاشان ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی کارکنان شرکت آبفای کاشان به ویژه مهندس اسدی در مدیریت و تامین آب شرب موردمصرف شهروندان گفت:موضوع آب یکی از مباحث مهم در سطح کشور است و کاهش نزولات جوی،بحران کم آبی و خشکسالی،نبود الگوی مناسب مصرف و رشد چشمگیر جمعیت شهرها ترویج مصرف بهینه را ضروری می سازد.

شرکت آب وفاضلاب کاشان

حجه السلام میثم یوسفی با بیان اینکه جایگاه آب در دین مبین اسلام از قداست خاصی برخوردار است تصریح کرد:خداوند متعال در مهمترین معجزه آسمانی خود ۶۳ مرتبه از آب تحت عناوین و معانی گوناگونی یاد کرده است.

وی افزود:ائمه جمعه و امامان جماعات می توانند با تاکید بر جایگاه معنوی آب،صرفه جویی و نهادینه سازی مصرف صحیح،مصرف این مایه حیات را از منظر فرهنگ اعتقادی و مذهبی برای مردم تشریح کنند.

بیشتر بخوانیم:

دانشگاه‌ها برای رفع مشکل آب کاشان راهکار ارائه کنند

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه منطقه کاشان مصرف ۹۰ درصدی آب در بخش کشاورزی را تاسف بار ذکر کرد و افزود:نخستین برنامه ایی که با هدف صرفه جویی آب در بخش کشاورزی می تواند کاربردی و راهگشا باشد حرکت به سمت استفاده از روش های مکانیزه و اجرای طرح های نوین آبیاری در صنعت کشت است.

حجه السلام میثم یوسفی با اشاره به بحران خشکسالی و تنش آبی در منطقه گفت:نقش جامعه روحانیت در فرهنگ سازی و مدیریت مصرف بهینه آب موثر است و مردم می توانند ضمن جلوگیری از هدر رفت آب وآموزش آن به فرزندان خودشاکر وقدردان نعمت های خداوند باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.