استاد «احمد حلی» دار فانی را وداع گفت

استاد «احمد حلی» دار فانی را وداع گفتکاشان فردا – استاد «احمد حلی» هنرمند پیش‌کسوت و باسابقه آواز و موسیقی سنتی کاشان، که طی هفته‌های گذشته بر اثر ابتلا کرونا در بیمارستان بستری شده بود، بامداد امروز یک‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ دار فانی را وداع کرد.

استاد حلی که زاده ۱۳۳۱ بود، چند سالی بود که از بیماری کلیه رنج می‌برد و چند روز پیش با مثبت‌شدن تست کرونا در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده بود.

آن مرحوم موسیقی را نزد استاد محمد قراملکی و استاد حجازی فراگرفت و سپس آن را در رادیو محضر استاد صالح عظیمی تکمیل کرد.

وی سال ۱۳۶۱ وارد رادیو و تلویزیون شد و همکاری خود را تا پایان سال ۷۰ ادامه داد، این هنرمند موسیقی با دایرکردن کلاس‌های موسیقی در کاشان سهم قابل‌توجهی در آموزش و اشاعه موسیقی به‌خصوص آواز سنتی ایفا کرد.

محمد معتمدی و چنگیز حبیبیان هنرمندان برجسته عرصه موسیقی و آواز کشور از جمله شاگردان استاد احمد حلی هستند.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت سید احمد حلی پیش‌کسوت موسیقی ایرانی را تسلیت گفت.

به گزارش ایرنا در بخشی از پیام محمد الهیاری آمده است: خبر درگذشت سیداحمد حلی، خواننده پیشکسوت موسیقی سنتی، بار دیگر جامعه موسیقی را در غم از دست‌دادن عزیزی دیگر فرو برد.

مرحوم حلی هنرمندی تاثیرگذار در موسیقی بود و شاگردان زیادی در کلاس آواز، وامدار دانش و تجربیات ایشان بودند. اینجانب درگذشت این هنرمند ارجمند را به خانواده محترم‌شان و جامعه موسیقی تسلیت عرض می‌کنم و از درگاه حضرت حق، صبر و اجری شایسته برای‌شان مسئلت می‌کنم.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.