تجهیز بیمارستان آیت‌الله یثربی به دستگاه لیزر آرگون شبکیه

تجهیز بیمارستان آیت‌الله یثربی به دستگاه لیزر آرگون شبکیه کاشان فردا – برای نخستین‌بار در کاشان؛ بیمارستان فوق‌تخصصی آیت‌الله یثربی  به دستگاه لیزر آرگون شبکیه با فناوری «ساب ترشولد» (Sub threshold) مجهز شد.

مسئول بخش چشم پزشکی بیمارستان آیت‌الله یثربی کاشان گفت: بیمارستان آیت‌الله یثربی به عنوان نخستین مرکز چشم‌پزشکی کاشان مجهز به دستگاه لیزر آرگون شبکیه با قابلیت لیزر به روش «ساب ترشولد» (Sub threshold) شد.

دکتر خدایار گلابچی با اشاره به اینکه لیزر در چشم پزشکی کاربردهای وسیعی دارد، و سال‌هاست که در جهت درمان بسیاری از مشکلات شبکیه از لیزر آرگون استفاده می‌شود، افزود: از جمله بیماری‌هایی که با این روش درمان می‌شود می‌توان به مشکلات شبکیه و خون‌ریزی‌های شبکیه ناشی از دیابت و فشار خون بالا و تغییرات وابسته به سن نام برد.

بیشتر بخوانیم:
+ تجهیز بیمارستان آیت‌الله یثربی به دستگاه کلاه سرد

وی ادامه داد: از لیزر آرگون در پیشگیری از پیشرفت پارگی‌های شبکیه نیز استفاده می‌شود.

مسئول بخش و اتاق عمل چشم بیمارستان آیت‌الله یثربی گفت: یکی از مشکلات اصلی لیزرها آسیب‌دیدگی شبکیه سالم به علت حرارت بالای تولید شده می‌باشد که امروزه با تکنولوژی «ساب ترشولد» بر این مشکل فائق آمده و درمان بیماری‌ها با کمترین اثر حرارتی در شبکیه سالم مجاور انجام می‌شود.

دکتر گلابچی یادآور شد: این دستگاه قابلیت استفاده در اتاق عمل به صورت اندولیزر را دارد که در بعضی از اعمال چشم‌پزشکی استفاده می‌شود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.