تجهیز کتابخانه منوچهر شیبانی به آرشیو مجلات فرهنگی و ادبی ایران

تجهیز کتابخانه منوچهر شیبانی به آرشیو مجلات فرهنگی و ادبی ایران کاشان فردامحمود ساطع فعال فرهنگی، اجتماعی کاشان اعلام کرد که موزه و کتاب‌خانه‌ی منوچهر شیبانی، همزمان با روز جهانی موزه، بخش آرشیو مجلات فرهنگی و ادبی ایران را به مجموعه آثار خود افزود.

به نوشته پست اینستاگرامی این فعال فرهنگی؛‌ حبل‌المتین، صبح صادق، کوکب دری، مساوات، الجمال، آموزگار، خورشید و تمدن از نشریات عصر مشروطه برای علاقه‌مندان حوزه‌ی مطالعات تاریخی و از نشریات فرهنگی و ادبی دهه‌های اخیر: مجلات پیام یونسکو، کلک، بخارا، آدینه، دنیای سخن، عصر پنجشنبه، کارنامه، گردون، زنده‌رود و تندیس، در این آرشیو گردآوری شده است.

موزه‌ و کتاب‌خانه منوچهر شیبانی کاشان، در سال ۱۳۹۴، با اهدای آثار و لوازم شخصی شاعر، نقاش و هنرمند نوگرایِ ایرانی، منوچهر شیبانی، از جانب همسرشان، پری‌دخت صبحی، در خانه تاریخی کاج بازگشایی شد.

همچنین زنده‌یاد عبدالرحیم جعفری با اهدای هزار و دویست جلد کتاب و شماری از هنرمندان ایرانی همچون پرویز تناولی، بهرام دبیری، علی نصیر، هادی ضیاالدینی، ابوشاهی، مهدی راحمی، مهدی اسدزاده و … با اهدای آثار هنری به غنای مجموعه افزوده‌اند.

موزه و کتاب‌خانه منوچهر شیبانی کاشان، که در خیابان فاضل نراقی، کوچه‌ی فرهنگ سی‌و‌پنجم واقع شده است، از علاقه‌مندان دعوت کرده در صورت تمایل، با اهدای کتاب و نشریات در حوزه مطالعات ادبی، هنری و تاریخی این کتاب‌خانه را در توسعه‌ی فرهنگ کتابخانه، مطالعه و پژوهش یاری رسانند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم  https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.