مستندنگاری سه پرنده جدید در پناهگاه حیات وحش یخاب

مستندنگاری ۳ پرنده جدید در پناهگاه حیات وحش یخابکاشان فردا – مستندنگاری سه پرنده جدید در پناهگاه حیات وحش یخاب.

مسیب صدری مدیرعامل انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد از شناسایی و مستندنگاری از سه گونه پرنده در پناه‌گاه حیات وحش یخاب ابوزیدآباد خبر داد و گفت: با ثبت این سه پرنده، تعداد گونه‌های مشاهده و مستند‌نگاری شده این پناهگاه واقع در بیابان مرکزی ایران به ۱۱۰ گونه رسید.

صدری اعلام کرد: در ادامه برنامه پایش گونه‌های گیاهی و جانوری پناهگاه حیات وحش یخاب، سه گونه پرنده جدید به نام‌های «دال سیاه»، «زنبورخوار معمولی» و «دارکوب بال سفید» شناسایی و مستندنگاری شد، و با این مستندنگاری، تعداد گونه‌هایی مستندنگاری شده این پناهگاه از ۱۰۷ مورد به ۱۱۰ مورد افزایش یافت.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تنوع بالای پرندگان، تنوع خزندگان نیز در این پناهگاه قابل توجه است که مطالعه و ثبت و مستندنگاری آنها نیز شروع شده است.

بیشتر بخوانیم:
+
مستندنگاری از «سار صورتی» و «سسک تالابی» در ابوزید‌آباد

پناهگاه حیات وحش یخاب با وسعت بیش از ۲۷۰ هزار هکتار با تنوع اقلیمی کم‌نظیر،‌ دارای پوشش گیاهی و جانوری غنی، منابع آبی متعدد و زیست تنوع بالایی از گربه‌سانان به لحاظ زیست محیطی اهمیت فوق‌العاده‌ای در بین مناطق چهارگانه محیط زیستی ایران دارد.

علیرغم وسعت بالای منطقه، فون و فلور کم‌نظیر، موقعیت جغرافیایی استراتژیک و با گذشت ۵ سال از اتقاء منطقه، متاسفانه این پناهگاه ارزشمن فاقد پاسگاه محیط‌بانی بوده و دچار کمبود محیط‌بان است، که شایسته است مسئولین استانی و شهرستانی توجه ویژه به این مهم داشته باشند.

مستندنگاری سه پرنده جدید در پناهگاه حیات وحش یخاب
مستندنگاری سه پرنده جدید در پناهگاه حیات وحش یخاب

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیمhttps://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.