اعضای بیمار مرگ مغزی به چند بیمار زندگی دوباره بخشید

اهدا اعضا بیمار مرگ مغزی به چند بیمار زندگی دوباره بخشیدکاشان فردا – اهدای اعضای جوان کاشانی به ۴ بیمار زندگی دوباره بخشید.

اعضای بدن نوجوان ۱۸ ساله کاشانی که بدلیل تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، با رضایت خانواده اهدا شد و به چندین بیمار جان دوباره بخشید.

دکتر محمد حاجی‌جعفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان با قدردانی از خانواده سید مصطفی جهانتاب ۱۸ ساله کاشانی که با اهدا عضو خود جان ۴ نفر را نجات داد، تصریح کرد: با توجه به اینکه در مرگ مغزی اعضا بدن با حمایت‌های دارویی و تهویه‌ای مدت کوتاهی عملکرد خود را حفظ می‌کنند و نمی‌توان زمان زیادی را منتظر ماند، تصمیم سریع و ارزشمند خانواده اهداکننده عضو، کمک کرد جان چندین نفر نجات داده شود.

وی از اهدا قلبT کلیه‌ها و کبد این نوجوان به بیماران نیازمند خبر داده و افزودند : علیرغم اینکه اهدا عضو در منطقه بسیار مورد توجه خانواده‌ها قرار گرفته، اما کماکان بیمارانی هستند که برای بقای زندگی خود چشم انتظار رضایت اهدا عضو از سوی خانواده‌های متوفیان هستند.

بیشتر بخوانیم:
+ کبد نوزاد ۶ ماهه ارومیه‌ایی اهدا شد

دکتر حاجی‌جعفری با اشاره به اینکه هر انسانی می‌تواند با اهدا عضو خود، جان ۶ تا ۸ نفر را نجات دهد گفت: سالیانه هزاران نفر در کشور منتظر دریافت عضو برای زندگی دوباره هستند.

اهدای عضو زندگی دوباره

همچنین خانواده سید مصطفی نیز هدف از انجام اهدای اعضای فرزند جوان خود را رضایت خداوند و کمک به بیماران نیازمندی که برای زندگی دوباره به این اعضا احتیاج دارند اعلام کردند.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیماری که دچار مرگ مغزی شده، تنها با دستگاه زنده است و اگر این دستگاه‌ها از او جدا شود فوت می‌شود و بر همین اساس اولیای دم باید بدانند که با امر خداپسندانه اهدای عضو می‌توانند علاوه بر نجات نیازمندان، روح و جسم عزیزشان را در افراد دیگر حس کنند.

شهروندان نیز می‌توانند برای داشتن کارت اهدا در سایت ehda.ir نام‌نویسی یا از سامانه ۳۴۳۲ استفاده کنند.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیمhttps://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.