دهم خردادماه زادروز احمد مهرانفر هنرمند کاشانی

احمد مهرانفرکاشان فردا – احمد مهرانفر هنرپیشه و بازیگر تئاتر، سینما و تلوزیون،  ۱۰ خردادماه ۱۳۵۴ در برزک کاشان به‌ دنیا آمد. تحصیلات خود را تا دیپلم در کاشان به پایان رسانده و در دانشگاه در مقطع کارشناسی در رشته بازیگری و در مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته کارگردانی تحصیل کرد.

این هنرمند کاشانی، از سال ۷۸ اجرای حرفه‌ای تئاتر را آغاز و در کنار پرویز پرستویی، پانته‌آ بهرام، امیر جعفری، مهتاب نصیرپور و حبیب رضایی اجرای نقش‌های تئاتری را تجربه کرده است.

مهرانفر نخستین‌‌بار در فیلم «نان، عشق و موتور ۱۰۰۰» در سینمای ایران ظاهر شد، و بعد در فیلم‌های سینمایی اقلیما، حقیقت گمشده، دربارهٔ الی، کلبه و آتش‌بس و حدود ۲۰ فیلم دیگر و تئاترهایی همچون همه چیز دربارهٔ آقای ف، فنز، قهوه تلخ، شکلک ۱۷ دی کجا بودی؟ و … به ایفای نقش پرداخته است. البته نویسندگی و کارگردانی نمایش ادیپ افغانی را نیز در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.

او نوروز ۹۰ با سریال پایتخت در نقش ارسطو حضور در تلویزیون را تجربه کرد و به شهرت زیادی دست یافت و شناخته شد، و در ادامه پای ثابت بازیگری این سریال تا کنون بوده‌است. وی علاوه بر سریال‌ پایتخت، در سریال‌های علی‌البدل، مدار صفر درجه، رسم عاشقی و بانکی‌ها و تله‌فیلم‌های واقعیت مجازی، مسیر سبز و خانواده تت هم ایفای نقش کرده‌است.

احمد مهرانفر و همسرش

مهرانفر ۲۵ فروردین ۹۷ با انتشار یک پست اینستاگرامی خبر ازدواجش را رسما اعلام کرد؛ او با نیلوفر فائض پور ازدواج کرده است.

نیلوفر (مونا) فائض‌پور همسر احمد مهرانفر متولد سال ۱۳۶۸ فعال در زمینه مدلینگ تبلیغاتی و تئاتر است. او در حال حاضر هنرجوی دوره‌های بازیگری است.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.