دانشگاه کاشان رتبه نخست کسب کرد

کسب رتبه دانشگاه کاشان در میان دانشگاه‌های جوان کشورکاشان فردا دانشگاه کاشان برای سومین سال پیاپی در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان تایمز ۲۰۲۱ رتبه نخست در میان دانشگاه‌های جامع کشور را به دست آورد.

به گزارش دانشگاه کاشان، نظام رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز، جدیدترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جوان در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد. بر اساس این رتبه‌بندی ۲۶ دانشگاه ایرانی در جمع ۴۷۵ دانشگاه جوان برتر دنیا قرار گرفتند.

بر این اساس دانشگاه کاشان در بین دانشگاه‌های جوان جهان در جایگاه ۱۱۴، در بین دانشگاه‌های جوان کشور پس از دانشگاه پزشکی کردستان رتبه دوم کشور و رتبه نخست در میان دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرد.

بیشتر بخوانیم:
+ رتبه نخست کیفیت پژوهشی دانشگاه کاشان در بین دانشگاه‌های جامع

نظام رتبه‌بندی آموزش عالی تایمز برای رتبه‌بندی دانشگاه جوان ۲۰۲۱ از همان روشی که دانشگاه‌های جهان را ارزیابی می‌کند استفاده می‌کند و ماموریت‌های اصلی دانشگاه‌ها «تدریس، تحقیق، انتقال دانش و چشم‌انداز بین‌المللی» را مورد ارزیابی قرار می‌دهد اما در این رتبه‌بندی خاص، دانشگاه‌هایی با قدمت کمتر از ۵۰ سال مدنظر هستند.

در سال ۲۰۱۹، سیزده دانشگاه ایرانی در میان ۳۵۱ دانشگاه، در ۲۰۲۰ تعداد ۲۰ دانشگاه ایرانی در میان ۴۱۴ دانشگاه و اکنون در سال ۲۰۲۱ تعداد ۲۶ دانشگاه ایرانی در جمع ۴۷۵ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته‌اند.

شاخص‌های عملکرد به پنج حوزه تقسیم می‌شوند: آموزش (محیط یادگیری)، تحقیق (میزان تحقیقات، درآمد و شهرت)؛ استنادها (تأثیر تحقیقات)؛ چشم‌انداز بین‌المللی (کارکنان، دانشجویان و تحقیقات)، درآمد صنعت (انتقال دانش).

دانشگاه کاشان در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ هم رتبه نخست در بین دانشگاه‌های جامع کشور را از آن خود کرده‌بود.

کاشان فردا را در اینستاگرام دنبال کنیم:   https://www.instagram.com/kashanefarda.ir

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.